Ooni pizzaugn

Markus Krunegård och en pizza på hans nya singel:

2 gillningar

Kan ju inte bli bättre! :heart:

1 gillning

För en annan som kanske inte vet hur den perfekta pizzan ska vara, vad betyder bättre kant på icke-gasol? (Är det något folk har åsikter om pizza generellt så är det kanterna de har en del olika att säga om är min känsla…)

Toppen! Då blir mitt val lite svårare, ha… :crazy_face:

Den var fin, mycket gott. Men så mysig vet jag inte, ganska tråkigt inred :man_shrugging::smiley:

Det var okunskap när jag skrev det i januari, är ingen skillnad :slight_smile:

1 gillning

Nu är ju du van att göra pizza men kan tänka mig att en fördel till med den stora jag har är att det större utrymmet gör det lättare att snurra och man kan även göra större pizzor.

En annan fördel som jag läst på diverse forum är att tack vare att stenen är större på den stora så håller den värmen bättre efter varje pizza. Så skall man göra till en familj eller många personer så kan den vara att föredra. Sen då att två sidor av pizzan gräddas samtidigt istället för bara en på lilla tack vare den L-formade brännaren.

Du får besöka Magasinet Kråkeryd i Väderstad nån gång. Den butiken tycker jag är mysig. Där köper jag mjöl.

Tack för de orden. Har tittat på den, men tvekat om jag skulle satsa på den större, men såg då kostnaden springa iväg väl mycket. Får bli den inköp till semestern tror jag.

Klart du skall! Vår egna lilla ooni-sekt i bubblan måste växa!

Hehe, kanske inte så mysig! Men mysigt innehåll! Var nog så jag menade för håller med dig! :joy:

Varit väldigt sugen på en Ooni ett tag nu och denna tråd gör det ju inte bättre… Framförallt så vill jag ha med den på båten och plocka fram i hamnarna och göra god pizza :grinning_face_with_smiling_eyes: Vi får väl se närmare sommaren.

2 gillningar

Låter ju som ett episkt användningsområde! Kör! Är ganska långa leveranstider nu så vänta inte för länge :sweat_smile:

1 gillning

Lite prepp inför kvällen :heart_eyes:

7 gillningar

Produktiv lördagsmorgon. En surdegsstart, 1 st 6-timmarsdeg för rumstemperatur och 3 st 72-timmarsdeg för kylskåp. Vilken resa! :heart::nerd_face::pizza:

4 gillningar

Borde du inte redusera ner den istället?

San Marzano skall inte kokas, de tomaterna tappar smak då. Räcker med kokningen de får i ugnen sen vid tillagning.

1 gillning

ah ok

De får inte heller mixas då kärnorna avger en besk smak. Bara krossa med händerna och sen tillsätta salt - that’s it.

1 gillning

Igår var det 250g bollar idag 330 🤌

Sätter även en ny deg och nytt recept denna gång på surdeg, skall bli kul att se hur den blir.

3 gillningar