Ooni pizzaugn

Giiiiiivetvis!

1 gillning

Återigen en pizza som ser ut som ett Mullvadshål. Vill ni(@DennisKlarin ) ha dem så? Bröd och en pytte pytteliten bit riktig mat?

1 gillning

Nepp! Det är en del i konsten att lära sig när man knådar ut degen. Är otroligt svårt att få till I början :slight_smile:

3 gillningar

Okej. Kan tänka mig att det är knepigt. Det är faktiskt så att ju kortare tid en maträtt ska tillredas, ju svårare är det.

Hur många gjorde du?

Fyra stycken, eller rättaresagt tre - den sista nådde aldrig grillen när frugan testade att få upp ena barnets på spaden :joy:

2 gillningar

Calzone…:sweat_smile:. Skitkul att följa dig i detta…:+1:

1 gillning

Här har du @DennisKlarin från idag så han har levlat upp nu, inte lika mycket badring om den :heart_eyes:

8 gillningar

jag tror det tog mig 20ggr innan jag fick till rätta slaget med handen.

Jag tog en dag i min mancave och övade … vad så jävla less

4 gillningar

Bättre och bättre skulle jag väl säga! Tredagarsdegen levererade ordentligt så dags att sätta en jävla massa till nu! :heart:

11 gillningar

Ah, du hade redan delat min pizza! :joy:

1 gillning

Jag är ju stolt över dig!

1 gillning

Alltså imorgon lite bakis så går den nog ned :joy:

6 gillningar

riktigt fint❤

Vad…tittar jag på?

1 gillning

Bara att ringa @Sevis så är den historia. :joy::joy:

3 gillningar

Degklumpen lite längre upp som vi gjorde en calzone/pizzamacka på😂

3 gillningar

Svängde förbi och köpte mig en goodiebag igår :+1:

5 gillningar

Åh, vad nice! Visst var det en mysig liten butik :slight_smile:

Om jag fattar det rätt har du ”gasol-12:an”. Tycker du den räcker till trots att @Marcus_Attefors tycker man måste vända pizzorna också?

Tycker dina pizzor ser bra ut i alla fall! :yum:

Ja, kör 12-tummaren! Räcker absolut till! Ser ingen mening med att ha en större. Visst att brännarna blir mer spridda i den större men man kommer ändå behöva snurra pizzan bara lite oftare i den lilla. Men oftare under 60 sekunder grillande är inte så mycket att diskutera! :joy:

Så själv skulle jag nog helt klart föredra den lilla till och med. Ser ingen mening med i att ha en massa tomrum i en större! :slight_smile: Så är mycket mycket nöjd!

Och tack! :relaxed::pizza:

3 gillningar