Ooni Koda 16

Är på köpknappen på en Ooni Koda 16 då jag är sugen på att ta pizzabakandet till nästa nivå. Någon som har en sådan? Finns ju tusentals tillbehör och vad måste jag isåfall ha enligt er?

Jag köpte en sån, mycket nöjd.
Har inga tillbehör direkt. Köpte en pizza spade och skyddet och ha på den.

2 gillningar

Kan tillägga att jag är glad att jag köpte gas varianten. Så snabbt och enkelt nu. Bara starta 20 minuter innan man ska använda den.
Tror om jag hade köpt ved varianten hade jag nog ångrat mig och snabbt köpt till gas tillbehöret.

1 gillning

Tack!

Den är på min villhöver lista… men frun säger ifrån

edit: Fast den med kol.

3 gillningar

Funkar lika bra med en AirFryer. :joy::joy::joy:

Varför kol? Har forskat dem ett tag nu och nästa alla verkar gilla gasolen mer. Dels för att det går fortare men sen att det blir noll skillnad i smak då pizzan gräddas på 60 sekunder så det hinner inte bli speciellt mycket smak från kolet.

I programmet Trädgårdtider så lagade Tareq pizza på surdeg i vedeldad pizzaugn.

Det är lite uppstyckat så man får spola lite.

Kolvarianten blir väl varmare och jag har för mig stenplattan är tjockare. Så kan vara bra om man ska laga många pizzor snabbt. Sen är det väl en lucka man kan stänga på den också?
Men jag vet att jag skulle aldrig hinna med att pilla med elden och rengöringen så gas kändes rätt för mig.

1 gillning

@Marcus_Attefors får du kolgrilla på ballen?

Nepp, bara el och gasol!

Då är ju valet givet.

Absolut! Funderade dock på om jag skulle köpa den andra och köpa till gasdelen. Blir lite mer framtidssäkert om ett år är ambitionen att vi bor i hus :slight_smile: Men de flesta verkade föredra gasen oavsett så blir nog den!

Säkrats om @Stefan_Sandstrom ska leverera gin till huset är det nog läge att gömma undan gasolflaskan. :joy::joy:

1 gillning

Jag har en Koda 12 som jag är extremt nöjd med. Kör med oftast med surdegspizzadeg, här är en bild från första gången med surdeg i oonin, en pizza med diavola salami, tomatsås och mozzarella. Har blivit några fler sen dess…

9 gillningar

Det blev en Koda 16 tillslut! Får hoppas datumet stämmer så jag får skönheten i mitten på maj!

5 gillningar

för kol är coolare

hahaha jadu

1 gillning