Ooni pizzaugn

det lär jag göra. men vill höra vad du tycker om gas varianten.

Ved… är som du kan förstå, lite svårt att få tag på här. Gissar det är anledningen till att det bara var ved varianten kvar i lager

Haha just fan! Jag tror du kan beställa en direkt, de flesta föredrar gasmodellen före vedeldade då det går fortare, är smidigare och eftersom röken inte ger någon smak på 60 sekunder så är det egentligen bara för känslan eller slippa köpa och fylla på gasol man tar den andra. Men givetvis återkommer jag i helgen!

1 gillning

Surdegspizzor är jäkligt gott. Brukar bli det när vi gör pizza hemma. Sambon har surdeg stående i kylen.

Ah, så det är de som skrivit boken?
De kan onekligen sin pizza de där två herrarna, alltid värt ett besök på Lilla Napoli om man har vägarna förbi Falkenberg! :slight_smile:

Annars tänker jag ibland på en pizza jag käkade i Göteborg för ett antal år sen, kan vara att det var en riktigt trevlig kväll i stort som gör minnet av pizzan lite bättre.
Men det var nån form av senapssås istället för tomatsås på, helvete så gött det va! :slight_smile:

Inser att som pizzaälskare kommer det här forumet bli lite jobbigt att besöka närmsta tiden, kommer svämma över med bilder här! :stuck_out_tongue:

Du har säkert skrivit det tidigare, men är det typ en sån här du beställt?
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/grill/pizza/ooni-koda-16/1014372.15980/

Ja jag måste besöka deras restaurang någon gång känner jag :smiley: Senapssås alltså? Jag rynkar inte på näsan åt det utan kan nog tänka mig att det är rätt nice faktiskt! Haha ja helgen kommer nog bjuda på en hel del fula och brända pizzor från min sida innan man har fått till hur man skall göra =)

Yes precis! Koda 16 var det jag köpte hos Grillkungen, alla hade samma leveransdatum som netonnet men Grillkungen levererar min idag trots att det stod okänt datum så de verkar snabba där =)

Jag kör bara surdegspizza i min ooni :drooling_face:

1 gillning

Har du några bra stalltips till en rookie?

Har själv tänkt svänga förbi där. Syrran jobbar i Borensberg (av alla ställen) och har tipsat om den butiken. Är ju inte så långt från Linköping

1 gillning

Glöm inte bort degen. Senaste satsen glömde jag på köksbänken i lite väl många timmar. Dom pizzorna ville inte riktigt resa sig sen så kanterna blev lite kompakta :cry:
Som tur var så var det bara jag och frun som skulle äta, så man slapp skämmas inför andra😃

3 gillningar

Det skall jag tänka på! Kör med timer tänkte jag när de skall ut i rumstemp sen!

Ja, från Linköping är det ju inte långt! Så kan vara värt en tripp! Köpa lite cider och gårdschips på Brunneby med! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Så var jobbar din syster då? Jobbade själv i Borensberg i många år innan jag började köra eget på heltid!

Ja det tycker jag absolut du ska göra, stället gör sitt också, en gammal fallfärdig kiosk typ som de gjort minsta möjliga för att kunna baka pizza och sitta och äta typ. Men det är fantastiskt gott!

Ugnen ser ju grym ut, inte utan att man blir lite sugen faktiskt!
Men ser fram emot helgens bilder och tipsen under resans gång då! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Ja de beskriver restaurangen i sin bok också ungefär likadant som du skriver. En fallfärdig skitlokal eller liknande skrev de haha. Köp! Join the club :stuck_out_tongue:

1 gillning

Den kiosken har man köpt mycket godis i när man växte upp i Falkenberg och gick på Tullbroskolan :wink:

1 gillning

Haha, jag kan tänka mig det ja!
Uppväxt i Slöinge men gick aldrig på Tullbroskolan! :stuck_out_tongue:

Det är coolt när bra restauranger ligger där man inte förväntar sig. Ungefär som Mikado i Östersund som är en av Europas bästa japanska restauranger låg i en vanlig villa som utsidan var lite småsunkig. När man kom in var det som att förflyttas till Japan.

2 gillningar

Kommer behöva något form av avlastningsbord på balkongen för Oonin. Jag kommer bli yxmördad av frugan om jag lägger mycket mer pengar än jag redan gjort på pizzaprojektet så var lite inne på denna:

Men efter chatt med IKEA så visade sig att den har utgått och kommer inte komma in i lager igen och hittade inte riktigt något annat bra i samma storlek/mått. Någon som har tips på något vettigt som inte kostar mer än 1000-1500?

Finns ibland bra bord i Teak begagnat på Blocket och Tradera. Vinn vinn, bra men billigt.

Det var väl någon här på TV som köpte på Biltema, Jula eller något sådant för några hundringar.

EDIT: NÄR KOMMER DEN?!?!

Den borde komma vilken minut som helst, postnord går ju inte att följa som med budbee och liknande så fick det fina fönstret att mellan 09-14 skall den levereras.

1 gillning