Officiella tråden för Teknikveckanpodden

Kinaspecial! Bra idé! Specialavsnitt med vilken teknik som gäller i öst. Vad är det senaste. De har ju alltid varit långt före förut iaf.

Inte lyssnat på det ännu…

Men är väl inte så svårt att sova på flyget?, man fäller ner stolen till sängläge, tar täcket över sig, puffar till kudden och somnar?

Måste testas! #kanintesovapåflygplan

1 gillning

När du kommer tillmig ska du vara utvilad :heart:

1 gillning

Ååååå Kan inte du flyga mig nästa gång, helt säker de e piloterna som kör som galningar… :joy:

1 gillning

Om ni skall ha en Kina special kan jag tipsa om detta gäng som har podden Den Digitala Draken.
Tom Xiong är väl insatt i Kinas digital utveckling.
Ping @Esse

1 gillning

Haha tack!

och det gör inte jag???

1 gillning

Du kör väl lugnt och fint? Speciellt när du har last som mig i planet… :rofl:

1 gillning

Det är inget fel med färgen svart. Jag hade t ex gärna haft ett par pianolacksvarta AirPods. Handlar mer om hur designen ser ut. Men i Sonys fall så borde funktionen gå före design med tanke på hur bra de verkar.

Visst kändes det lite genant att gå runt med vita AirPods i början (2016). Ibland när spegelbilden dök upp i ett skyltfönster såg det ut som jag gick omkring med örhängen. Svägerskan, som inte hänger med i tekniken, skrattade åt mig och frågade lite nedlåtande om jag verkligen skulle ha dessa? Idag har alla har alla vant sig.

Självfallet bubbis :heart::heart_eyes::kissing_heart::smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Ååååå :heart:

1 gillning

Från sajten:
image

Joel Oscarsson, överhuvud för hela två tekniksajter, tar plats bredvid Peter Esse medans unge herr Lindholm förlustar sig bland Stockholmarna i fjällen.

Vi språkar bland annat om hur ett mobilt gränssnitt skall vara uppbyggt samt vilken framtida konsol som kommer vinna köparnas gunst – slutligen blir det batalj om public service-uppdraget.

På grund av tekniska problem utgår video-delen av podden denna vecka.

Lyssna gratis med reklam via Spo­ti­fy, Acast eller val­fri poddspelare.

Du som är Patre­on lyssnar utan reklam och med kapi­tel.

Länkar

När ni lyssnat får ni gärna kommentera om ni tycker vi pratar för snabbt? Jag har försökt tajta till det men osäker om det blev lite för tajt.

Återkommer imorgon bitti. :+1:t3:

Inte för snabbt alls!

Låter bra tycker jag. Kör ju Overcast med “Smart speed” så den speedar upp det ytterligare. :joy:

X marks the spot!

Funkar bra. Var tvungen att sänka hastigheten ett snäpp från 2x i Overcast dock.

Jävlar va snabbt han, Joel, pratar. Dig @Esse går att följa, men Joel hänger jag inte med om jag gör något annat samtidigt, typ lagar mat eller städar. Kör Overcast och sätter jag den på minus låter Esse berusad…:grin: