Officiella tråden för Teknikveckanpodden

Från sajten:

Corona-epedemin slår hårt mot jordens länder och krispaket efter krispaket tas fram för att rädda företagen och därmed samhället i stort.

Men vem lånar man egentligen av när i princip alla länder sitter i samma situation?

Vi intervjuar välfärdsforskare och nationalekonom Andreas Bergh på ämnet.

Detta är sista poddintervjun här på Teknikveckan då vi flyttar över alla intervjuer till en egen podd vid namn Så Fungerar Världen.

Lyssna via Spotify, Acast eller valfri poddspelare.

Du som är Patre­on lyssnar utan reklam och med kapi­tel.

Intressant som vanligt!:+1:t3:

1 gillning

Bra avsnitt. Klart balanserat i minerat område.

Kul!

Kan ju bero på det där ni sa om LUF, ni är tränade i att tycka två saker samtidigt och få det att låta helt naturligt…:wink::sweat_smile:

heheh :slight_smile:

1 gillning

Från sajten:

Corona-epedemin slår hårt mot jordens länder och krispaket efter krispaket tas fram för att rädda företagen och därmed samhället i stort.

Men vem lånar man egentligen av när i princip alla länder sitter i samma situation?

Vi intervjuar välfärdsforskare och nationalekonom Andreas Bergh på ämnet.

Detta är sista poddintervjun här på Teknikveckan då vi flyttar över alla intervjuer till en egen podd vid namn Så Fungerar Världen.

Lyssna via Spotify, Acast eller valfri poddspelare.

Du som är Patre­on lyssnar utan reklam och med kapi­tel.

Från sajten:

Som på ett brev på posten när postnord hette just posten kommer här veckans poddavsnitt med Thor Lindholm och Peter Esse.

Den här veckan tar vi oss en titt på vad nytt uppstickarna Adata har gjort med SSD för att få särskilja sig från mängden.

Thor är hoppas att Apple implementerar RCS medan Peter i sin tur är cynisk (*red anm, realistisk om jag får be!*) och påstår att det aldrig kommer ske.

De två går även igenom finansieringen bakom spel men också att Thor undviker Googles tjänster medan Peter i sin tur omfamnar dem med hull och hår. Det här och mycket mer i veckans podd från Teknikveckan!

Två sätt att lyssna

Lyssna gratis med reklam via Spotify, Acast eller valfri poddspelare.

Du som är Patreon lyssnar utan reklam och med kapitel.

:scream: kan ju inte vara sämre än Håkan!
Vassegoo :heart::heart:

2 gillningar

Alltså ni är så fina att det finns inte!

Jag tänker lite så att kan jag betala upp emot 1000:-/mån för diverse tjänster jag använder då och då så kan jag lätt betala några dollar för att stödja er. Jag använder ju TV varje dag :smiley:

3 gillningar

Äntligen! Har haft abstinens hela morgonen. :scream:

1 gillning

Nu blev jag besviken på Esse…
Jag tycker det är väldigt konstigt synsätt att bara för att det är internet så är det helt okej att förfölja folk och kartlägga dom. Men i verkliga livet så är detta inte okej. Hur blev det så här :thinking:

Väldigt trevligt outro i dagens podd.

Vad tänker du på? :slight_smile:

Men oj vad högt!

Högt? Jag tyckte det lät bra. :heart_eyes:

Vad bra! Men vad sa jag som gjorde dig så besviken nu då?!

Att om man är på internet så får leva med att bli “trackad”. Kommer ej ihåg exakt hur du uttryckte dig. Jag kanske också missuppfattade vad du menade. :man_shrugging::heart_eyes:

1 gillning

Det var nog min patenterade sarkasm när jag menade raka motsatsen :sweat_smile:

2 gillningar