Officiella tråden för Teknikveckanpodden

Det var ett väldigt intressant avsnitt. Lyssnade på den nu i eftermiddags. SÅ mycket information ska kolla länkarna och se om det går att hitta och “återskapa” en del av vad som sades. Det var mer som en föreläsning med tanke på all information som gavs och den deltog man i genom att 1. klippa gräs, 2. laga mat till barnen och sist men inte minst förbereda grillen medan hustrun var pratsjuk. Inte direkt läge att anteckna om jag säger så…

Multitasking där ja :slight_smile:

1 gillning

Riktigt bra podd-avsnitt @Esse! :+1:

Tackar hjärtligast!

Men mest tack skall ju @nikka ha!

Från sajten:

Vi vill börja med att säga TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni möjliggör vårt arbete!

Vi har den här veckan testat att spela in podcasten även i videoformat.

Lämna gärna feedback på konceptet.
Gillar ni det så se till så att ni prenumerera på vår YouTube-kanal Teknikveckan Podcast

Teknikveckan Podcast kommer även i enbart ljudformat i era podcastspelare i dag , precis som vanligt.

Länkar

3 gillningar

Du får säga till om du behöver låna en disk av nån som bor närmre @Thor :wink:

1 gillning

Nu sitter jag med massa 250/500GB…
Blir så mycket skyfflande fram och tillbaka :joy:

1 gillning

Köpte en Drobo och smällde in 5st 5tb i för nått år sen. Inte köpt en ny hårddisk sen dess :smiley:

3 gillningar

Tack för videon, jag är ingen poddlyssnare, detta var första gången :slight_smile:

3 gillningar

:raised_hands:Härligt!
Vi har förstått att det finns en hel del som inte lyssnar på poddar men som gärna har en video igång vid sidan av. Så förhoppningen är att kunna fortsätta med detta koncept.

3 gillningar

Då skulle ni få även mig !! Men ja antar att de därför ni inte kör video :wink::joy:

1 gillning

Sitter i detta nu på väg för att spela in ytterligare en video :wink:

4 gillningar

Från sajten:
Podd: När ljudet är sekundärt - vilken färg är snyggast i öronen? | Teknikveckan


image

I veckans podd så går Peter igenom Philips Hues senaste tilltag. En HDMI box för att kunna ge Ambilight till alla oss utan en Philips TV. Thor gör några stapplande försök i att vara snäll, men är utanför sin komfortabelzon så är han villrådig och faller snabbt tillbaka till att gömma sig bakom häcklande och ett konstant nej-sägande.

Peters present till Thor får sig en avhyvling och även Peters eviga glädje som i dagens avsnitt cirkulerar kring ett par nya hörlurar han fått hamnar nu i skottlinjen för Thors negativa kritik. De två avhandlar även en skvätt om USA och Kinas handelskrig som verkar påverka Sveriges val av 5G-leverantör. Här är de två samstämmiga i att korruption är fel men samtidigt så är dårar svåra att skilja åt.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

 

 

Följ oss också på:

Sonny!!!

Lakrits i öronen!

Thor, du har helt rätt! Svart kan ej va i örat… punkt!

1 gillning

Fast det matchar ju ändå mitt skägg?!

1 gillning

Så snygg :heart_eyes:

IP-klass på sonna Sonny?
Hur funkar sonna sonny med 2 ljudkällor, tex iPhone o Apple Watch?

Underbart podd-avsnitt👍 Som jag tidigare gnällt om tidigare har jag tröttnat på att alla pratar fotografering och mobilkameror inom teknikvärden senaste halvåret…
Men nu var det en bra mix av klassiska teknikämnen… tv-apparater, hemmabio, hörlurar lampor. Och en krydda av betalkort och teknik-politik! :grinning:

Det enda som saknades var Marcus!

1 gillning