Nyheter och diskussion om Chromecast med Google TV

Japp jag är nöjd med den, den har alla appar som jag behöver och den har aldrig krånglat.
Fjärrkontrollen känns lite plastig (den är ju iof av plast) och billig om man jämför med  tv kontrollen.
Jag har min i sovrummet och där fyller den absolut sin funktion så jag ger den :+1::+1:.

Inte ännu, tack för tipset :slightly_smiling_face:

Toppen tack :slightly_smiling_face:

1 gillning

Finns ju även Mi Stick och Nvidia Shield som typ gör exakt samma sak.

Tack, Har kollat lite på Mi Stick :slightly_smiling_face:

Största problemet är snålt tilltagna 8 GB lagringsutrymme. Har även stött på några filer (4k HDR) som får den att storkna när man försöker spela upp dem i Kodi. På telefonen fungerar samma filer utmärkt.

Annars fungerar den fint, störigt bara att Google är så förtjusta i att ignorera Sverige.

KODI-visare är för mig Nvidia Shield.

Är allt GUI på svenska, känns det som en produkt som är redo för svenska marknaden?

Ja allt är på svenska i alla menyer och liknande, Google Assistent funkar på svenska. Det ända är väl att startsidan där det ska visas rekommendationer från dom olika apparna inte funkar här i Sverige ännu så man ser ”bara” vad man börjat kolla på i dom olika apparna.
Jag skulle helt klart säga att den skulle kunna säljas på den svenska marknaden som den är idag.

1 gillning

Grymt, tack!

1 gillning

Köpte en nu när jag var i Spanien. Vilket lyft från min Sony Android tv 2018.
Bara den lilla saken att den ställde in sig själv på 4K60 gjorde att TVn känns som ny. Apparna känns snabbare.
Gillar även valet med HDR, alltid på eller när källan säger till.
Fjärran kände av min Sony tv direkt så behövde aldrig konfigurera den.
Så denna Chromecast with Google tv som jag tänkte sälja till nån polare blir en keeper.
Rekommenderas starkt.

Om man ska köpa en chromecast som fixar 4k är det då den här eller chromecast Ultra?
Jag antar den här med fjärrkontroll går att använda som en ”vanlig” chromecast utan dosan och starta allt från telefon och tvns fjärrkontroll

Båda fixar 4K och båda går att casta till från mobilen.

Ultra verkar vara slut överallt så får bli den där nya med fjärrkontroll

Kan den drivas av tvens USB?

Nej.

Köpte du någon? Annars finns det kvar billiga med handkontroll.
https://store.google.com/se/product/stadia?hl=sv

:worried:

Trodde det var chromecasten ni var ute efter

Står att det är slut. Eller missar jag nåt?