Nya Volkswagen ID.7 vill ta oss 70 mil på en laddning

Nu är du faktiskt med i två filmer @cgullin !

Lägre ljudnivå hade varit väldigt trevligt. Min RAV4 är en hybrid och jag kan köra den enbart på el, och det är en stor skillnad i jämförelse med när förbränningsmotorn puttrar igång. Problemet är att jag kan varken ladda en elbil hemma eller på de allra flesta destinationer jag kör i jobbet, och jag bor i Norrbottens inland och kör rätt så mycket. Det vore varken praktiskt eller säkert med en elbil av ljust de anledningarna. När elbilar kan erbjuda en bättre prestanda i kyla och jag har bättre möjlighet till laddning där jag bor och längs vägarna där jag kör så är det en annan femma.

Inväntar med spänning på alla garvande smilies reaktioner på det här inlägget.... :roll_eyes:

Det var väl ganska rimligt resonemang? Jag klagade på att det finns för få laddare Teslaladdare runt Älvsjö i Stockholm..:sweat_smile:

Herrgårdsmodell tack! Har VW glömt att Sverige gillar sina herrgårdsmodeller när de spottar ut alla sina ID:er?

1 gillning

Det är bara det är vi verkar vara ganska ensamma om den fascinationen... Tyvärr.

1 gillning

Ja lite märkligt. Bör ju vara fler familjer i många länder som vill/måste packa halva huest innan man kommer iväg

1 gillning

Vad hände med denna? I Sverige?

1 gillning

Kan bli riktigt fin från konceptet.

1 gillning

Här kommer lite rörliga bilder.

2 gillningar

Snygg

Från sajten:


Nu går det att beställa nya Volkswagen ID.7 som bjuder på en räckvidd på 616 kilometer.

Lanseringsversionen av Volkswagen ID.7 har släppts till beställning och priserna startar från 664 900 kronor. Basmodellen har en motor på 210 kW (286 hk) med ett batteri på 77kWh som ger en WLTP-räckvidd på 616 kilometer. Vad gäller laddning så erbjuds Plug & Charge, 170 kW snabbladdning som ger 10 till 80 procent på under halvtimmen samt hemmaladdning med AC-laddning på 11 kW.

 

ID.7 är nästan fem meter lång med aerodynamisk design, bagageutrymmet rymmer 532 liter och dragkroken kan dra 1 000 kg. Standardutrustningen bjuder på head up-display, 360-graderskamera, backkamera, adaptiv farthållare, uppvärmd vindruta och ratt.

Det går att lägga till komfortstolar med massagefunktion, bättre strålkastare, panoramatak eller adaptivt chassi om så önskas. Volkswagen ID.7 blir först med det uppdaterade infotainmentsystemet som har större skärm jämfört med nuvarande ID.-modeller. Leveransstart sker i slutet av detta året.

Via: Allt om elbil

Källa: Pressmeddelande

Galleri

1 gillning

Tänk om den där var tillgänglig snart. Det verkar vara en bil i min smak. Måste undersökas närmare. En Lynk i väntan på leverans?

Det låter vettigt. :+1:

700 papp :woozy_face:
Undrar vad det blir i förmånsvärde för tjänstebilsförarna?

Jag håller med. Det är helt snurrigt. I grunden vägrar jag betala så mycket för vår familjebil. Den gå mest till sonen olika fotbollsaktiviteter och ICA..:man_shrugging:

Funderar även på en BYD för 3000 och hyra annan bil när man ska till fjällen eller vid udda behov.

3000 mot Lynks 6000 ger ju rejäl marginal att hyra vid vissa tillfällen. Men igår var jag ju framme vid BankID signering på en Lynk..:grin:

1 gillning

I ditt fall är väl stolarna det viktigaste för buller är väl knappast något problem för dig som oftast gör bilfärden stillastående. :joy::joy::joy:

1 gillning

Från sajten:


Vi hade nästan tappat hoppet om att Volkswagen skulle leverera på sin elbilssatsning efter en hel del strul med mjukvara och delvis underpresterande elmotorer.

Med Volkswagen ID.7 försändras allt detta med ny mer kraftfull motor (210 kW), med nya 4.0-mjukvaran samt en bil som totalt dominerar på vägen komfortmässigt – oavsett om vi kör på småvägar eller motorvägar.

Dessutom har Volkswagen tagit fram en lanseringsversion av ID.7 som gör den mycket prisvärd. I “Edition”-versionen ingår nämligen både första interiörpaketet och exteriörpaketet. Allt du nu behöver göra är att fundera om solid grå är en trevlig färg, annars får du uppgradera samt huruvida du vill ha panoramatak. Det sistnämnda är allt annat än billigt med sina närmare 30 000 kronor.

Köper du till dragkrok får du dra 1000 kg. ID.7 kommer även komma som fyrhjulsdrift i framtiden liksom en kombi-variant i form av ID.7 Tourer.

1 gillning

Menar du att den är i paritet med din gamla e-tron när det gäller fjädring och ljudkomfort?

Helt klart i paritet – inte fullt ut samma känsla. ID7:an nyttjar ju sin långa hjulbas medan E-tronen nyttjar svindyr luftfjädring. Men nämner i videon att bilen har ett identitsproblem på Audis bekostnad helt plötsligt.

1 gillning