Tjänsterna underlättar för bedragare och kriminella.
Är det inte så att borttagning inte är permanent utan att man faller tillbaka efter ett tag. Jag satt en hel kväll och plockade bort mig från de flesta tjänsterna på denna lista och nu finns jag på MrKoll igen. Det behövs en lagändring för att stoppa dessa bolag.
Undrar också det. Känns i min värld lite smått paranoidaktigt att plocka bort sig från "allt" i ett försök att bli lite mer anonym. Uppgifter som namn och adress, personnummer och årsinkomst och sånt är ju ändå publika uppgifter som vem som helst kan ringa skatteverket och fråga om vem som helst, så vida personen i fråga inte har skyddad identitet.
Lite så jag tänker också =)
Men om man inte är sökbar så vet den kriminella ligan inte att man finns över huvud taget. Tror det är lättare att rikta in sig på 85-åringar som är sökbara i en databas än att gå runt och knacka dörr.
Fasen är du så gammal =)
Tänkte på @RolexJocke.
Han har ju bara kontanter så det är nog lungt
Man borde ju ha ett öppet register på dom som valt att Tabor sig, öppen het på riktigt . Intressant att man tar bort sig från diverse katalog tjänster men frotterar sig i andra sociala medier… , klipp nätsladden flytta ut i skogen, bilda en sluten sekt…
//Daniel
Mindre exponering är bättre.
Att uppgifterna är svårare att nå är en bra begränsning i mina ögon.