Jag är mycket nöjd, har inte upplevt några problem med att det inte låser eller låser upp som det ska. Det enda jag kan klaga över är den automatiska låsningen som felar ibland, låset har någon form av gyroskop inbyggt som ska känna av om dörren är stängd, ibland förstår den inte att dörren är stängd eller vice versa. Men jag har en dörrsensor(homekit) liggandes som jag ska sätta upp och bygga en automation i homekit som låser i stället.
Mitt nästa problem är att jag inte en enda gång har fått Apple home key att funka trots alla ominstallationer. Det var ju enbart därför som jag köpte låset. Jag köpte tom en Aqara M3 hub för att jag räknade med att den skulle fungera sömlöst som en Tread borde router. Fattar inte varför det inte funkar.
Apples "It just works" är emellanåt... "It just works, until it doesn't..."
Och då är det ofta ett elända att hitta orsaken.
Om jag förstår dig rätt så har du inte lyckats få in låset i Hem?
Jag försökte få in mitt ett antal gånger, men fick bara något felmeddelande. Så läste jag någonstans att man skulle trycka på ’Set’ EN gång samtidigt som man la till låset i hem-appen. Först då fick hem-appen kontakt med låset. Prova det om du inte redan gjort det!
Gör ni inte som med alla andra Aqara-produkter, att ni lägger till enheten i Aqara-appen (där ni har Aqara hubben som ni kopplar den till, som M1S- eller M3-hubben) och då hubben redan är exponerad mot HomeKit så kommer enheten automatiskt in där?
Jag får in låset i Homekit men det dyker inte upp något nyckelkort i Waller som jag har fått för mig ska ske automatiskt.
Tack för tipset om set. Ska testa det med.
Jag har testat det med. Men inga nycklar dyker upp.
Jag har ingen Aqara Hub, utan har konfigurerat låset i Aqara-appen via bluetooth. Sedan lagt till det direkt i Homekit.
Märkligt att du inte har kunnat få till nyckelkortet Fick upp konfigurering av det i samband med att låset lades till.
Fick du upp nyckelkortet utan en tread bordet router? Står ju att det är ett krav för home key.
Jag reagerar också på att låset inte är listat under child devices i Aqara appen. Men verkar vara omöjligt att få in det där.
I någon av de artiklar och videor man har läst/sett så rekommenderade någon att man först la till låset i Homekit och först därefter la till det i Aqara-appen.
Personligen har jag alltid gjort tvärt om och dessutom har jag alltid knutit produkten till en Aqara-hub.
Nä, jag har både Apple TV(senaste genarationen) och Homepod mini.
Köpte en ny homepod mini och en ny låskista i dag. Låskistan funkar bra. Men får ändå inte in home keys. Den lägger ju till låset i Apple home. Men inga home Keys.
Har även tagit bort alla hem i Apple home och startat ett nytt hem kallat Hem test. I detta installerade jag min home pod mini. Sen la jag till låset genom att skanna Matter koden. Funkade inte.
Okej. Efter att ha startat ett nytt hem kom det upp en fråga i Apple home om man vill uppdatera till den nya hem arkitekturen. Efter att jag gjorde det kom en fråga om jag även ville lägga till nya nycklar. Så nu är problemet över.
Vilken adapter ska man använda är det nummer 5 som passar till våra lås?
Ja den passade till mitt lås åtminstone
Nu har ju många en bestämt åsikt om Yale Doorman, men du borde kunna köra Doorman MPL, den är för spanjolett.
Tack för svaret