Jag ska komma med min teori kring detta baserat på lite gissningar och observationer.
Om Yale Connect appen säger att bryggan inte har kontakt med wifi så behöver det inte betyda att bryggan har tappat kontakten med din (min) router.
När jag var hemma så fick jag notisen om tappat wifi för bryggan trots att jag definitivt hade wifi igång hemma. Jag gick in i appen och den skrev "offline" för bryggan.
For ut och handlade. Fick notis om att bryggan fått kontakt med wifi. Gick in i appen och mycket riktigt. Den skrev ut signalstyrka och allt. Även för BT-kopplingarna. Nu befann jag mig 4 km från min router så jag hade definitivt inte kontakt med min router.
Min teori från detta är att om appen säger offline så innebär det att Yales server har tappat kontakten med min Connectburk. Det behöver inte betyda att problemet ligger på min sida. Det är troligen så att Yales server har problem.
Och eftersom så många av oss har liknande problem så tror jag att problemen ligger på serversidan och det är ingenting som någon av oss kan göra åt det.
Men som sagt, det är en gissning/spekulation från diverse observationer och min vana av att felsöka.