Nya appen Yale Home lanseras den 17 maj

Från sajten:
image

Användare av Yale Access nås nu av nyheten om att en ny app är på gång. Den 23 maj lanseras Yale Home och användare behöver därför flytta sina konto.

Yale Home är namnet på den nya appen som kommer att ersätta befintliga Yale Access. Denna app lanseras den 17 maj och användare som idag har konto i appen Yale Access kommer att behöva flytta över sina konto före den 1 juli 2023. Så här skriver Yale i det nyhetsbrev som skickats ut till användarna:

Bästa Yale Access-användare!

Vi har spännande nyheter vi vill dela med dig. Yale Access-appen genomgår ett antal förändringar och kommer nu att kallas Yale Home-appen.

Som en del av vårt pågående uppdrag att erbjuda våra kunder högsta möjliga standard på hemsäkerhet och service kommer den nya Yale Home-appen att förse användare med ett tätare sammanbundet Yale-ekosystem av smarta enheter. För att ge dig en enhetlig användarupplevelse behövs fortsättningsvis bara en enda app för att styra både befintliga Yale-enheter och alla våra spännande kommande produkter. Den nya appen är vårt första steg mot detta mål, och ger dig samtidigt samma intuitiva funktioner och tjänster som du har i nuläget.

Yale Home-appen lanseras den 17 maj 2023. Efter lanseringen behöver du flytta över ditt befintliga Yale Access-konto till den nya appen före den 1 juli 2023.

För en fortsatt smidig användning av dina smarta säkerhetsenheter från Yale är det bara att byta till den nya appen. Därefter kan du fortsätta att njuta av oavbruten kontroll, åtkomst och hemsäkerhet.

Håll ögonen öppna för mer information om hur du flyttar över ditt konto till vår nya app.

Vi ser fram emot att ha dig med oss i denna nya era, med den intuitiva Yale Home-appen.

Vänliga hälsningar,
Yale-teamet

Källa: Yale

Jag vill ju se appen nu! Fick också sms/mailet nyss!

Gissar att det är en kopia av August Home appen, så ladda ner den och testa :wink:

Nej, den är högst identisk med den befintliga Yale Access :slight_smile:

Ok, är det så det är. Trodde inte det då vissa homekit/homebridge funkar mot August appen.
men kommer testa om någon vecka då jag ska installera mitt L3. Har bara haft mot verisure innan.

Jag hoppas att den nya appen inte påverkar August-appen. Jag kör mitt lås mot Home Assistant den vägen och slutar det funka så blir jag inte glad.
Såvida den nya appen inte kommer med möjlighet för integrering av andra system såklart.

Home Assistant slutar funka. August stöds inte längre. Kan inte heller integrera mot Google eller Homekit. Eller så gör jag fel på nåt sätt.

Har du tagit ner yale Home?

Min integration fungerar. Apple TV och så vidare

Ja, dum som jag är....

Ok. Det var smärtfritt för mig. Edit: jag kör Yale Linus som lås

Men jag tror att alla gamla appar slutar fungera oavsett

Funkar homekit med L3 nu?

1 gillning

Kan någon hitta appen? Har sökt i appstore men hittar ingen Yale Home app.

Vore ju bra om Yale hade skickat med en länk i sitt sms som kom idag :thinking:

Hittade appen :man_facepalming:

Buggig mjukvara som vanligt! Appen hittade Doorman v3 låset först men efter en stund så fick jag ett felmeddelande ”Enheten kan ej hittas”.

Hoppas man kommer in i sitt hus framöver :scream:

Ja. De borde ha gjort det men här är den för andra som letar

Söker man på "Yale Home" så kom den upp som 3:e resultat för mig :slight_smile:

Fick ett lagom flummigt svar från Yale Support avseende att integrationer inte funkar längre:

Hej Ulf,

Välkommen till Yale support.

Detta kan bero på att tidigare är det Google som satt upp integrationen mot våran plattform. Så det kommer de behöva göra på nytt för den nya appen.

Fler och fler av de tidigare integrationerna kommer säkerligen bli tillgängliga på nytt efter en tid.

Beklagar olägenheten.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
Önskar dig en fortsatt fin dag.

Med vänliga hälsningar

Oscar
Team Yale

Yes, jag såg det i meddelandet som kom i Home Assistant. Jag har varit på Kjell & Co idag och köpt en bluetooth-dongle och en USB-förlängningskabel och ska koppla upp mig mot låset den vägen istället. Hoppas det funkar!

Annars får man väl gå via Verisure-integrationen, men då måste jag köpa deras hub och modul.

Nej. Linus är det enda låset som säljs i Sverige som har stöd för Homekit. Jag förstår faktiskt inte varför.

2 gillningar

Kan du nå låset från HA via BT, alltså?

Ja, det går. BT-mottagaren måste vara ganska nära låset dock.