Ny superliga för europeisk fotboll

1 gillning

Niva är ju som vanligt bäst. En värld av känslor i en Tweet.

1 gillning

Han har pratat vid flera tillfällen om att han skulle vilja skriva om något annat än fotboll. Det här kanske innebär att han tar det steget.

Bra tråd (klicka och läs hela tråden på Twitter):

Resonemanget följer enkel marknadslogik: Man kan inte gärna nöja sig med mindre avkastning till förmån för upprätthållandet av tävlingsbalans, oförutsägbarhet och integritet.

Kommentarerna på detta inlägg:

1 gillning

Sådant där ger jag inget för. Människan klarar att hålla flera saker i huvudet samtidigt. Inte alla, men generellt kan människor det.

Läste att de ska ha en damliga framöver också. Undrar vad de ska kalla den. Women´s Super League är ju redan upptaget av engelska ligan.

Niva formulerar det så bra. Han är ju långt mycket mer extrem än vad jag är, men jag känner igen mig i det han skriver.

1 gillning

”Danish FA chairman & UEFA ExCo member Jesper Møller tells Danish outlet DR that the clubs involved in the Super League will be expelled this Friday.”

Blir spännande att se hur ligorna slutar och vad händer i Champions League och Europa League?

1 gillning

Europeisk fotboll håller på att implodera. Vem har modet och mognaden att stoppa detta vansinne?

Hoppas de landar i att 51 %-regeln är det enda rätta för fotbollens framtid.

Sonen visade nyss ett klipp från TikTok där Mourinho citeras med att han lämnar i protest mot Superligan…:sweat_smile:. Vet iofs inte om citatet är korrekt eller någon som likt dig @Zop tänkte snabbt…:grin:

1 gillning

Det är fejk. Mourinho har än så länge inte uttalat sig. Sett flera påhittade tweets också.

1 gillning