Ny större luftfritös från Xiaomi visar maten

Från sajten:
image

Nya prylar får vi aldrig nog av och nu finns det en Pro-modell till den populära luftfritösen från Xiaomi. Utöver att rymma mer har den även en OLED-skärm framtill.

Mi Smart Air Fryer Pro från Xiaomi är uppföljaren till deras populära luftfritös som vi testat och recenserat tidigare. Precis som med förra versionen så är detta en uppkopplad luftfritös med tillgång till hundratals recept via appen.

Den har 360° varmluftscirkulation med justerbar temperature mellan 40-200 °C. Enhetens dubbla motorer justerar automatiskt rotationshastigheten efter temperaturen.

Mi Smart Air Fryer Pro stöder även upp till 24 timmars schemalagd matlagning vilket innebär att det går att komma hem till färdiglagad mat. Volymen i denna är större och ligger nu på 4 liter vilket ska räcka till mat för 5 personer.

Framtill på korgen finns en inbyggd OLED-skärm som låter dig se maten medan den tillagas.

Rekommenderat pris är 1999 kronor och den finns att köpa från bland annat Mistore och Elgiganten.

Källa: Mistore

Kunde de inte ökat storleken lite till, känns tveksamt att uppgradera för 0,5 liter.

När ska man eg. använda denna funktionen?

Jag är ju inte skitsugen på att damma in några kycklingfiléer i maskinen för att dom ska ligga där och mysa till sig hela dagen…

Inget konstigt, man gör samma sak med “crockpot”.
Det är nog ingen fara med kycklingfilé heller att peta in på morgonen och ha en timer att dra igång senare, särskilt om du lägger in dem frysta från början, men annat kött är ju inte lika kinkigt. Och det måste ju inte vara kött heller.

Men jag satt på riktigt och funderade på vad man skulle kunna stoppa in och låta ligga i rumstemperatur i åtta timmar..

I crockpot/ slowcocker förstår jag, för då håller den värmen uppe hela dagen…

Du kan göra samma saker som i en crockpot.

Blir det mat med en sådan där? Har funderat länge, tex Philips mfl, men har aldrig blivit av.

Såg nu på hemsidan att den kan baka bröd också, lite häftigt.

Smidigt att laga mat snabbt.
Händer ofta att man kastar in ngt i den så ungarna ska få mat snabbt när man kommer hem på kvällen med dem.

1 gillning

Bästa saken sen skivat bröd.

2 gillningar

Kör själv på en Xiaomi och har lagat massa fin mat i den. Pommes blir riktigt bra men även kyckling (som du kör med lite panko), spring rolls och mycket mer.

Jag ska testa maskinen ovan om ett tag så kommer dyka upp en recension av denna inom en relativt snar framtid.

6 gillningar

Går väl göra allt, utom soppa kanske, det har jag inte provat. :smiley:

1 gillning

Japp, för några helger sedan så blev ungarna verkligen panikhungriga så slängde in korv och köttbullar i den och det blev fan nästan som att steka och gick på typ 4-5 minuter.

2 gillningar

Ja, korv, köttbullar, fläskkotletter, kyckling, beef jerky, pommes, allt. :slight_smile:

2 gillningar

Känns som airfryer är något bubblan gillar lite extra med tanke på alla kommentarer :joy:

Bara snabbvärma funkar ju med micron, men klart, vill man ha yta också...

Blir inte så kul att bara lägga ett kycklingben i micron och värma på. :rofl:

1 gillning

Blir en heeeelt annan sak i en Airfryer, går inte ens att jämföra med en mikro =)

Leta efter specar, men hitta inga, så, hur många Watt och vad drar den?

Airfryers ligger väl kring 1500W, men det är rätt oviktigt. Du spar runt 60% energi på att använda en airfryer istället för en vanlig ugn.

1 gillning