Ny skärm till min Mac mini

Jo visst, men det är ju inom “gamer”-segmentet som pengarna finns.

Ja det är fruktansvärt men jag tror att det kommer bli ett bra skärmår i år.

Den är ok, men har fortfarande matt skärm :/. En 32” 4k med glas-skärm hade varit guld!..…

1 gillning

Då har nya skärmen anlänt och den känns riktigt riktigt bra.

[LÖST] Finns det någon lösning så jag kan styra volymen från mitt tangentbord? (Kör ljudet från skärmens högtalare)

Detta löste sig med MonitorControl. https://github.com/MonitorControl/MonitorControl/releases

2 gillningar

Jakten på TBD går riktigt dåligt. Och efter att stirrat mig blind på en massa recensioner verkar det som om det i princip är omöjligt att få tag i en bra skärm för ca 3500. Iallafall om man inte har världens tur och lyckas plocka en begagnad snabbt!

Gött! Är nöjd med min LG 4k-skärm också. Trots att det var en ganska billig modell som nu har fem år på nacken. :slight_smile:

27" var bra, 32" är helt magiskt. Jag gav 8.2 för denna. Men vågade inte riskera att bli missnöjd, jobbigt skicka tillbaka en skärm. :slight_smile:

Satan vad nöjd jag är, och vilka ytor.

Var nära jag övervägde köpa en begagnad på blocket. Till jag läste recensioner att det är vanligt att någon sladd går sönder i dom. Som tur höll jag mig till mina principer och aldrig köpa begagnad teknik. :slight_smile: Det och att Astrid på blocket har 36 timmars svarstid på blocket.

Sladden går att byta :slight_smile:

Kul att du blev nöjd, hur känns klarheten i bilden? Om du fattar vad jag menar… Svårt att förklara, men jag köpte Benq 4k skärm förra sommaren, den också för 8 lax… men blev aldrig nöjd, visst det var magiskt med 32”, men själva kvalitén i bilden var hemsk, iallafall för mina ögon… Där är Thunderbolt helt episk, jag kan sitta i timmar utan att känna något i ögonen…

Klarheten känns bra. Riktigt nöjd, märker ingen försämring från min iMac 5k skärm.

Nu har jag endast 3 timmar framför skärmen hitills.


(Dålig bild jag tog precis när skärmen var igång)

3 gillningar

Tips på högtalare? Ljudet i skärmen är väldigt burkigt. Där vinner iMac med hästlängder.

1 gillning

Den skärm ja letar efter ska helst vara 34” ultrawide, 1440p 120 fps via Xbox series x, om det går? Gärna USB C till min Mac mini.

Men har ingen stor budget för det, men kanske 4-7k.

Någon som har tips?

Så du tycker inte att 4K på 32” känns ”pixligt” jämfört med 27” ?

Nope. Knivskarp bild.

Det blir nog kanon, lyssna inte på Apple fan boysen då de måste försvara sin dyra inköp. :joy::joy::joy:

1 gillning

Fast dom har väl bara rekommenderat billiga prylar? =) Sen är jag nog största Apple fan på forumet. :slight_smile:

1 gillning

Jag kör 2st HomePods mini i stereo på mitt skrivbord.

1 gillning

Är det Astrid i Malmö som du skulle köpa av?
I så fall så tackar jag och bockar för den ska jag köpa idag… :wink:

Mums. Inget lagg? Dom är trådlösa va?