Ny skärm till min Mac mini

Denna då gubbar? @Sevis @Esse

https://www.webhallen.com/se/product/337235-LG-UltraFine-Ergo-27UN880-B-27-UHD-4K-IPS-60Hz-5ms-DP-HDMI-HDR10-Freesync

LG Ultrafine var väl den apple sålde? Den måste ju hålla hög klass??

Men är den lika snygg som en Thunderbolt? :partying_face:

1 gillning

5K-skärmen i iMac 27 är iofs den bästa skärmen som finns stationoärt och dessvärre kommer inte Thunderbolt 27" upp i den kristalklara bilden men den är nice i övrigt.

1 gillning

Inte denna Ultrafinen :slight_smile:

Det är korrekt marges men den kompenserar på alla andra sätt.

Ja, men PPI är ändå PPI. :slight_smile:

Själv har jag en 34" Dell på jobbet och skulle jag köra en 27"-skärm med samma PPI skulle jag förmodligen behöva två skärmar för att kunna jobba på samma sätt. Sen att Apple-skärmen är bättre på många sätt spelar ingen roll för min del, har inget behöv av perfekt färgåtergivning när jag mest tittar på text dagarna i ända och vill gärna ha flera dokument öppna bredvid varandra. :slight_smile:

Värt att nämna är ju att TB-skärmen flimrar i toppen på alla M1-datirer.

PPI är absolut en fast parameter.

Men skillnaden i upplevelsen mellan Thunderbolt 27-displayn och en annan skärm med samma PPI i MacOS gör att man lurar att tro att det är betydligt högre PPI. Om det handlar om färgåtergivning, kontrast eller glasytan (i stället för den hemska matta antiglare-upplevelsen på övriga skärmar) eller en kombination av allt har jag ingen aning om.

Aldrig märkt av, men skall nog inte titta så noga då heller :sweat_smile:

Lite som idioter som laddar hem hitta-döda-pixlar-program.

Jaså? Måste ta med min Mac till jobbet och se hur det ser ut att köra macOS på Dell-skärmen. :slight_smile:

1 gillning

För surf, film, och terminal så är jag övertygad om att första skärmen du föreslog funkar utmärkt.

2 gillningar

Har läst att Mac mini M1 inte har det problemet, så frågan är om det bara dem nya M1pro och Max som har problem… Kanske värt att beställa en Mini iallafall :laughing:

1 gillning

Så ni menar att det inte finns några bra alternativ för skärm förutom TB-Display?

Har idag en 27” 5K iMac från 2014, som är på väg ut för att ersättas av en MBA M1 och MBP M1Pro. Men vill ha möjligheten att koppla in till en extern skärm.
Vill ju inte gå från 5k till 1080P. Så är på jakt efter en 27”+ 4k, som man inte behöver skämmas för att den står på skrivbordet.

Thunderbolt osar lyx! Inget man skäms för…

Det finns alternativ men inte i den prisklassen.

Vad är alternativen? (Som inte är Pro Display XDR)

Klassikern som också är den Apple själva säljer:

Men denna är ett guldkorn som inte så många känner till

Även dessa har samma jobbiga matta antiglare som resten av branschen men utöver det så är det väldigt trevliga skärmar på grund av deras upplösning, färgåtergivning och kontrast.

Misstänkte att det var dessa alternativ.
Skrämmande dåligt utbud på bra skärmar som inte designade av en 18-årig gamer

Det slutade med LG ultrafine 32”. 4K. Snygg skärm så hoppas jag blir nöjd.

Får vänta några dagar innan den dyker upp.