Ny iPhone – vad ska man ha för fodral?

Bara skal då telefon blir hal som en ål utan. Silikon på jobbet, läder privat, Apple original för hela slanten. Aldrig skärmskydd, har väl haft ett 20 tal telefoner genom åren och spräckt en skärm. Vill nog påstå att jag är relativt rädd om mina saker.

2 gillningar

Skärmen på iPhone 5 sprack för mig när den gled ut ur fickan i soffan och landade på en mjuk vardagsrumsmatta. Jag var minst sagt förvånad.

Annars har jag inte haft sönder någon skärm alls genom åren helt utan skärmskydd.

Min nuvarande iPhone har jag tappat ett par gånger i trapphus och på badrumsgolv med klinkers utan att något hänt.

Har gått bra tills i år

Knäckte baksidan på telefonen genom slarv. (Ha inte ett USBminne och telefonen i bakfickan samt sätt dig inte ner då)

Skärmen fick en smäll då jag tappade den i båten eftersom jag tog upp den pga baksidan var knäckt och jag litade inte på vattenskyddet längre)

Blir nog Apple läder utan skärmskydd

3 gillningar

Egentligen hatar jag skärmskydd men borde ta mitt förnuft till fånga med tanke på hur man skärm ser ut.

Så vad rekommenderar ni för skärmskydd?

Jag avskyr skärmskydd, och vanliga skal som inte skyddar skärmen går bort. Jag har samma sorts fodral till min Samsung och iPhone. Otterbox Strada. Det med brunt länder får en fin patina när åren går, och telefonen klarar hårda tag utan att ta skada. De är inte heller lika skrymmande som dedikerade plånboksfodral. De kostar en slant men det är rätt dumt att snåla när du har en telefon som kostar 10 000 kr +.