Ny iPhone – vad ska man ha för fodral?

kanske inte så snyggt men väldigt praktiskt och bra. gör att man inte tappar mobilen så lätt och funkar superbra med fäste i bilen

3 gillningar

Blåregn är ju en växt. Kusin (nåja) med den vanligare Gullregn. Båda har giftiga frukter.

2 gillningar

Mång bra tips och uppslag :blush:
Har beställt ett Nudient Thin Case Concrete Grey.

1 gillning

Hur är insidan på nudient-skalen, är de släta eller har de tyg/fluff?
I familjen har några haft icke Apple-skal innan som exempelvis ”ideal of sweden” dessa har(hade?) en slät hårdplast-yta på insidan där det kom in grus som sen repade telefonen. Sen var de kassa på andra sätt också, exempelvis kunde ta av och på de ungefär 4ggr sen sprack de i något hörn.

Ideal of sweden brukar ha mjuk insida, typ lite tygaktigt.
Alla skal jag har haft ifrån dem i alla fall, men telefonen blir ju hal som en tvål så kör på silikon nu.

1 gillning

Kollade ett skal som dottern köpte för ett tag sedan och där va något tyg på den platta delen, men gick inte upp på kanterna och skyddade de.
Men den gamla iPhone i aluminium som hon har blir nästan mer repig på sidorna än utan (känns det som iaf).

Man ser hur det har ansamlats smuts på sidorna.


Detta har jag inte upplevt på iPhones läderskal, de har en mocka-liknande insida och är nog tillräckligt mjuka för att sluta tätt runt telefonen.

Thin Case-modellerna från Nudient har en mjuk Microfiberfodring på insidan.

1 gillning

Skyddar de även upp på sidorna, så att det inte kommer in smuts där?

jag tog av skalet från min telefon av någon anledning och insåg hur mycket jag föredrar en ”naken” telefon…

Så här ser det ut efter säg någon månads användande och då är telefonen med mig överallt, framförallt i mitt dagliga arbete där jag vistas en del bland damm och smuts. Har aldrig upplevt att något gruskorn har letat sig in, där emot tar sig lite mindre dammpartiklar in och det är främst runt kameradelen. Skalet sitter väldigt tight runt om hela telefonen.


1 gillning


Hade bara sånna på min gamla och den fick inga repor

Någon som vet om denna verkligen är till 14 PRO Max? Blir fundersam på kommentarerna.

Klart det är. Folk är paranoida.
Säljs av Spigen själva, skeppas av Amazon.

1 gillning

Tack! :heavy_heart_exclamation:

1 gillning

Tittar på Nudients fodral, och blir också sugen på ett skärmskydd. Så här ser Nudients skärmskydd ut:

Men en dum fråga, är det inte bättre att ha en cutoff där flärpen/dynamic island är?
Här är ett skärmskydd jag har ni för min Mini:

Den har en cutoff för hela flärpen.

För effektiviteten av FaceID som man använder hundratals gånger varje dag måste det väl ändå vara bättre om den har 100% fri sikt istället för att reflektera via ett tunt lager plast?

Jag har använt båda modellerna (andra märken) på min iPhone 12 PM och inte märkt någon skillnad.
Idag om/när jag köper nya så köper jag heltäckande. Tycker utskärningen stör helhetsintrycket.

3 gillningar

Blir Apples läderfodral som vanligt för mig. Brukar ta av det när jag är hemma.

3 gillningar

Kör aldrig med skärmskydd. Gillar inte känslan. Bara skal och det har räckt för mig att skydda telefonen.
Aldrig spräckt en skärm. Kanske beror på att jag pedant och försiktig med mina prylar.

5 gillningar

Har också kört med det senaste åren men gillade inte årets färger så kanske kör på deras silikon istället i färgen fläderbär.
Skalet måste funka med Magsafe eftersom jag är "all in" på det.

1 gillning

Aldrig spräckt en skärm innan heller men uppskattar att veta att det finns skydd om jag har ett klantigt tillfälle... vilket jag har en hel del. Det fick tyvärr min oskyddade Apple Watch känna på haha.

2 gillningar