Ny iPhone – vad ska man ha för fodral?

Har för första gången köpt en vit iPhone (Pro). Funderar nu på vad man ska ha för fodral?

Lite intresserad av Apples genomskinliga, någon som testat? Har tidigare haft både läderfodralen och silikonfodralen från Apple - funkar fint men trist att köra samma. Något annat märke som är värt att prova?

Jag gillar Nomad läderskal, Nudient tunna , och Mouse( har en med träbaksida) riktigt tåligt skal om man är benägen att tappa luren.

Har hårdtestat min mot många hårda ytor. Fodral behövs inte. Däremot är glaset rätt mjukt numera så du bör ha ett säkerhetsavstånd till nycklar på minst 3 meter.

Välkommen tillbaka till forumet för övrigt :slight_smile:

2 gillningar

Bara tre meter, du lever farligt

1 gillning

En hård sommar är det ingen iPhone som klarar av!

Apples egna är dem bästa skalen!

1 gillning

Körde utan fodral i många år men men i takt med att mobilerna blivit dyrare har jag blivit fegare. Hade ett Peel-fodral för några år sedan men det släppte in små gruskorn som repade hela baksidan.

Nudient ser fina ut. Kanske testar det och får väl gå tillbaka till Apple om det inte funkar. :blush:

Nudient är trevliga, använt dem i 3 år nu. Inte lika tjocka och tunga som Apples silikonfodral.

En ”nackdel” är att det är hårt och inte lika ”grippy” som Apples. Så om man har byxorna i icke-tajta byxor (t.ex. shorts) så är det lättare att telefonen ramlar ut när man t.ex. står på huk. Det gillar jag med silikonfodral, att de har så hög friktion att de sällan ramlar ur byxorna.

Oj, jag knäckte också min telefon i år för första gången på länge. Ska se om det går på drulleförsäkringen men avvaktar nya telefonen först.

Köpte ett billigt skal på Clas Ohlsson efter sprickan. Det är helt ok men jag gillar känslan av en "naken" telefon bäst.

Jag kör Apple Care + på min iPhone 13 Pro Max, så jag bryr mig faktiskt inte :rofl: för 890kr får jag en ny mobil...

1 gillning

Jag kör en MagSafe wallet på baksidan, ger tillräckligt med höjd för att skydda linserna när den ligger på bordet.
Behöver bara med mig två kort, ett kredit som reserv och leg.

Jag skulle aldrig kunna köra utan skal, hade tappt luren blixtsnabbt. Kör bara Apple original, silikon på jobbet & läder privat. Det var ju inte det svaret du önskade.

Beställde en ny svart wallet, tror det blir snyggt mot djuplila. Kan tipsa om att Amazon ligger lägre i pris än Apple på dessa.

2 gillningar

Fanns ju en hel del original läderskal till 13PRO under 300:-, riktigt bra priser. Trodde Apple såg till att priserna hålls uppe.

1 gillning

Tack för tipset. Får nog bli en ny i blåregn (vad är det ens för färg) för mig. Min har börjat släppa lite i sömmen upptill.

2 gillningar

Det är nog High Purple. :joy::joy:

Så länge det inte är Deep Purple är jag nöjd.:wink::joy:

1 gillning

Jag är så tråkig så det blev samma färg/modell som sist.

1 gillning

Blir så här Ove. :joy::joy::joy:

5 gillningar

Snyggt!:heart_eyes:

1 gillning

Ja, verkligen… gör en fuling och beställer det med så får jag välja hemma mellan midnatt och blåregn, kul Apple namn.