Nu blev jag riktigt sur

Sur på Heimstaden. Anmälde skador på en väg tidigare i sommar, ca: 10 stycken på ett ungefär av den typen som är på bilderna. En sträcka på runt 400 meter fram till garaget. Man får åka slalom med bilen för att undvika dem.
Påminde dem igen nyligen, nu är min anmälan avslutad utan åtgärd.
Så nu är Hyresgästföreningen inkopplad. Vi går mot en årstid där det snart är för kallt/snöigt för vägarbeten också.

1 gillning

Börjar ju bra. Klockan visar ju bra på SJ. :joy:

.

Sen är revyn inställd i Stockholm som vi är på väg till.

4 gillningar

telenor nätet verkar inte funka 4 mil norr örebro .. nån annan som har problem , kan inte lösa mig till de , har varit från / till sen igår …!!!? :sleeping::face_with_symbols_over_mouth:

Jävla EU! En riktig cool funktion som denna byråkrat fabrik sätter P för. :face_with_symbols_over_mouth:

Sluta bestäm över mig era nötter! (EU)

1 gillning

Fast EU har inte hindrat Apple. Det är Apple som är nervösa.

4 gillningar

Rikta det till Apple.

2 gillningar

Nä, hade vi inte varit med i EU hade vi haft Apple AI snart. EU hämmar ju AI utvecklingen med dina strikta regler. Se bara på ChatGPT där vi får en mer trist version än tex England.

Varför kan vi inte få bestämma själva?

1 gillning

Fast just i det här fallet är det ju att Apple inte vill släppa funktionen för att de tror att EU ska tvinga dem att släppa in andra mobiltillverkare att göra samma sak.

1 gillning

@MrMustang dags att lämna tillbaks mussen?

Har bara ett drygt halvår kvar med den så det känns inte som ett så stort problem.

Lite tråkigt att Grand Tour nu går i graven även om det inte nådde den Top Gear standard som dessa herrar hade på sin tid.

En av sakerna Clarkson nämner är att de hellre vill avsluta det nu än att behöva göra shower på elbilar.

Allt har sin tid.

En underhållande douchebag det där.

1 gillning

Jag har inte sett sista avsnittet, för mig lever serien fortfarande tills jag sett sista. Men mycket tråkigt att de slänger in handduken. Få TV personligheter som har den dynamiken som dessa tre herrar har. Hade gärna sett dem fortsätta med elbilar, spelar inte så stor roll vilka fordon de kör, det är ju de som är roliga att titta på oavsett vad de gör.

Har börjat kolla på Clarksons farm. Inte så mycket bilar, men en underhållande serie

3 gillningar

Ja, den är rätt skön faktiskt.

Hade tänkt gå upp i tid och träna innan jobbet idag, men sov som en påse skridskor inatt och vaknade ALLDELES för tidigt, ca 04:00 och kunde inte somna om, trött som tusan som resultat av detta, finns inte på kartan att det blir något gym idag. Nu blev jag sur.

2 gillningar

Sover lika dåligt som din telefon laddar?! :crazy_face:

3 gillningar

Jag har en ny Ford Kuga och skulle bli glad om bilen lyssnar vad som sägs, tänk själv att man har 20 mil kvar att köra ungarna bak börjar gnälla att de är hungriga.
Bilen fattar det och ger förslag på ställen längs vägen.
Eller att bilen hör att jag låter grinig och föreslår en kaffe.

Blir lite provocerad av att andra hela tiden ska bestämma över min integritet, iallafall känns det så.

Kör man Ford så får man väl stanna lite då och då ändå. :rofl::rofl:

1 gillning

Nä, där har du fel.

1 gillning