Nu blev jag riktigt sur (2023)

Men va fan! Om du gör en orosanmälan så gör det anonymt så att de inte har något på dig den vägen.

2 gillningar


SvD har inte koll på särskrivningar... "ljus punkt"
Det är kanske fel tråd men jag blir lite frustrerad över den ökade utbredningen av särskrivningar.

Ljuspunkt är ett eget uppslagsord i SAOL för ljusning. Jag undrar lite vad en "ljus punkt" är för något :slight_smile:

3 gillningar

Då var skiten i gång. Första gräsklippningen hos grannarna. Från och med nu kommer det att vara en gräsklippare igång minst 15 timmar om dygnet. :frowning_face:

Det är ett helvete att bo på en kulle mitt i ett åkerlandskap som blivit bostadsområde.

Just den biten har hos oss blivit mycket bättre. Numera så är det sällan jag hör gräsklippare då de flesta grannar har robotklippare.

1 gillning

Är det den ljusa punkten man ser i slutet av tunneln?

2 gillningar

Har köpt ny cykel till sonen och han är såklart superivrig på att den ska levereras. Jag ska på tjänsteresa med start i helgen så det är lite trångt med tid för leverans. PostNord ska leverera till dörren och det fanns två alternativ som båda var halvdåliga. Jag tog det minst dåliga. Då är det leverans mellan 10:00 och 15:00 imorgon. Jag har ett viktigt möte inne i stan 15:00 imorgon så det är lite av en chansning. Men tro inte att PostNord kan erbjuda att man betalar för en specifik tid eller att de kan lova att chauffören ringer innan eller att man kan följa bilen via GPS. Inte PostNord inte.

Allt detta är sådan jag anser att även ett gammalt företag kan inför ganska enkelt om man vill. Men icke PostNord. Så här ska jag sitta som en idiot och vänta på att ett paket ska levereras lite när som helst utan någon som helst information. Och jag gillar inte när företag får en att känna sig som en idiot.

4 gillningar

Det skall sägas att Postnord erbjuder dessa tjänster - men det är upp till den som skickar att använda dem.

1 gillning

Alltid är det något i det kapitalistiska systemet som skiter i kunden..:sunglasses:

Jag bestämde mig nu för att ta tjuren vid hornen och säga att jag deltar digitalt. Jag är sur över PosteNord eller om det kan vara Länna Sport men glad för att det ändå går att jobba flexibelt nu för tiden. Även om just att vänta på ett paket är en ganska dålig orsak att byta från fysiskt till digitalt format. Luther är inte helt nöjd.

3 gillningar

Har Folktandvården rökt något tro? 08:50 en f#cking lördag!?!?

Gå direkt från fredagsnatten så behöver du ingen bedövning..:joy:

1 gillning

Haha är dottern jag ska släpa dit, folktandvården får inte röra min mun :sweat_smile:

1 gillning

Vi har också varit med dottern till folktandvården på en lördag. Men inte så där tidigt :joy:

Ge henne bara lite spritgodis!

Bra, då slipper du ta ledigt och ungen missa skola.

Är ju en snabbvisit så ledighet behövs ju inte =) Får se om jag bokar om den.

Men som alltid är det folket på golvet som levererar :sunglasses: Jag har varit i samma sits och då har jag ringt in till kundtjänst och fått lämna meddelande till chauffören. Gjort detta ett par gånger nu och de snälla kundtjänstmedarbetarna och de snälla chaufförerna har kunnat antingen lämna exakt tid eller gjort ändringar i sin rutt och eller kommit tillbaka lite senare fast samma dag. Sånt tycker jag är fint!

1 gillning

Jag hörde också av mig till kundtjänst och fick ett snorkigt svar att det gick inte, den servicen fanns inte. När chauffören kom sa han att han hade försökt ringa men att han hade fel telefonnummer. Om det var kundtjänst eller normal rutin vet jag inte.

Det felaktiga telefonnumret ligger hos Klarna och de hittar inte var i deras system det felaktiga numret ligger. Jag har ändrat telefonnummer och jag har bett dem ändra flera gånger. Ändå går ett felaktigt telefonnummer ut till butiker. Nu senast skulle de göra en "omstart" av mitt konto för att se om det är någon cookie som spökar. Ofta får jag notis via appar eller mejl så inget jätteproblem. Men ändå irriterande. Har inte handlat efter "omstarten" så jag vet inte om det ordnat upp sig.

1 gillning

Ska beställa ett korkgolv från K-Rauta, jag har fått ungefärligt pris på det för 10 dagar sedan. Har sedan jagat dem men fortfarande inte fått svar på exakt pris. Så nu skiter jag i dem.

Nu vänder jag mig till en annan butik och betalar 80kr mer per kvm.

4 gillningar


Sånt här gör mig redigt sur, varför tror folk man vill ha deras gamla skit som dom är för lata för att slänga?

2 gillningar