Nu blev jag riktigt sur (2023)

Men ni var jobbiga… bara för ett enkelt önskemål :slight_smile:

5G nätet blev utbyggt i vinter och vi kan inte ta oss ut till stugan innan vi har fått båten i sjön…

Stugan ligger precis på gränsen så det krävs en extern antenn för att få tillräckligt bra 4G täckning

7 gillningar

Beställde en väderstation + regnmätare från Netatmo via NetOnNet. Enbart väderstationen kom i paketet..:rage:

Tur du inte bor i Göteborg. Hittar ut själv.

1 gillning

Tre timmar efter jag mejlat kundtjänst får jag en notis att en regnmätare skickats. Men Inget svar från kundtjänst.

Kan man inte tolka det som ett svar från kundtjänst? :joy::joy:

2 gillningar

Enda jag gillar med Netonnet var att jag lyckades köpa min ps5an från dem när jag låg i för att hitta en.
Annars gillar jag inte Netonnet.

2 gillningar

Det tycker kanske det. Men... Vi får se om de ens orkar svara någon gång..?

1 gillning

Jag köpte ju en Zaptec Go efter läst bra om den, bra pris och även bra design i jämförelse med övriga boxar.

Vi hinner använda boxen i två dygn innan den börjar larma för ”internt sensorfel”…
Söker lite och hittar någon FB-grupp där fler är drabbade av samma fel och flera installatörer bekräftar att det varit problem med en batch nyligen… så vår box var självfallet drabbad :frowning:

Så efter reklamerat den vid 9.00 imorse får jag ett mail vid 15 att reklamationen är godkänd, men att de nu har slut i lager och vet inte när de kommer in fler… :joy:

Dom kör samma taktik som postnord. Läser ärendet, löser ärendet och sen svara kunden ”jag ser att ditt paket är skickat till dig” Blir bra statistik på det sättet

1 gillning

Har inte fyllt på min whiskeysamling så bra som jag borde gjort och inser att typ allt jag har kvar är små droppar i alla flaskor. Kommer bli en dyr sommar.

3 gillningar

Men… hur kunde du glömma det…

1 gillning

inflation

4 gillningar

:poop:

Riktigt riktigt jävla gubbsur efter att inte fått något gehör från styrelsen eller HSB angående grannarna. Har eskalerat till att barnen slänger ut leksaker och mat från balkongen ut på mitt uterums tak :face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

Det låter helt oacceptabelt. Om det är på den nivån skulle jag bedöma det som att barnen far illa och göra en orosanmälan till soc.

Det handlar inte om att använda orosanmälan som hämd utan för att det verkar som familjen behöver hjälp och det kan ha den positiva effekten att det blir bättre för dig.

2 gillningar

Har funderat i dom banorna också. Dels för det är inte vanliga barngråt vi hör utan hysteriska skrik. Vi har hört föräldrarna skrika åt varandra genom balkongdörren också.
Problemet är att grannarna vet jag klagar men föreningen/HSB gör ingenting så dom behöver inte bättra sig :man_shrugging:

Har bott i detta område sedan 2004 men nu funderar vi på att flytta :cry:

1 gillning

När vi hade liknande problem med grannarna under så var det nog orosanmälan som bidrog mest till att det lugnade ner sig. Det var HSB som gjorde orosanmälan men det satt hårt inne innan de gjorde något överhuvudtaget.

2 gillningar

Läst denna?
Ge det till styrelsen:

När jag satt i styrelsen i vår förra BRF införde vi huskurage i föreningen
https://huskurage.se/

2 gillningar

Härlig följetång detta. Hade ett möte med ordförande och en ledamot. Tydligen så ska grannarena anmäla mig för förtal :flushed: :grin:
Är ingen expert på lagar men så länge det är klagomål på ljudnivå och inte påstående om brottslig karaktär behöver jag inte oroa mig.

Vilken skitgranne du har.