Nu blev jag riktigt sur (2023)


Telia bara höjer och höjer priserna…. Men ja det minsta dom kan göra är la fan att öka hastigheten då med men blir ändå irriterad.

"Världsläget" ? Fibern ligger ju där i marken sedan länge :scream:

2 gillningar

Ja precis. Inte heller kan jag använda annan leverantör för jag bor i hyresrätt som antagligen har något avtal med Telia.

De har inte statsnät då? Prova slå in din adress på https://bredbandsval.se

Telia har det lite jobbigt med elräkningen :sweat_smile:


Bara Telia. :frowning:
Det är som det är. :woman_shrugging:

Läge att byta då mitt bundna avtal går ut :slight_smile:

Jag måste flytta för att byta och det vill jag inte. :joy:

1 gillning

Ansluten till ett stadsnät så jag kan välja och vraka :slight_smile:

2 gillningar

Förhandla om fiber bredband nyss. Hade Telenor 250 / 250 för 329 kr som går ut här i februari. Ringde dem och frågade vad de ville ha för nästa år. Listpris 569 kr. Så då blev det Telia för 349 kr. När jag ringer tillbaka för att säga upp så vill de kohandla. Men jag har mina principer. Sa att de kunde ju kolla vilken säljare som inte ville ge mig ett bud för det finns ju registrerat. Telenor tar 299 kr för nya kunder dessutom. Så de tappade en kund och man kan tycka det är otroligt att man måste kohandla varje år om en sådan strunt sak och att de aldrig premierar trogna kunder

6 gillningar

Bra när man har alternativ, just nu har jag inga alternativ annat än Tele2, men till våren ska det dras in fiber. :slight_smile:

4 gillningar

En annan sak. Sotning. Det var dags nu igen för vår kamin. De sotare jag haft har gett en upplevelse som om jag skulle bli reviderad av skatteverket. Så då tänker jag att det är väl bara att byta. Nejdå. Kommunen har handlat upp en leverantör och man kan anmäla att byta men sotarna har delat upp geografiskt. Kollade med tre andra sotare i närliggande kommuner bara 1 mil bort. Ingen sotade i min kommun och definitivt inte när de fick reda på vilken sotare jag har. Helt otroligt

1 gillning

I mitt fall så ringde jag för att säga upp mitt Telia som vi haft (fick ifjol ett bra erbjudande för nya kunder om vi satte det på min fru och band 12 månader)

Men Telia strulade enormt vid inkopplingen så då var jag rejält sur.

Hade planerat att byta men de gav oss nykundserbjudandet ett år till och så var det bara 30 kr skillnad per månad så jag orkade inte tjafsa utan behöll dem ett år till.

Men nästa år... :slight_smile:

1 gillning

Vad är det för skillnad på stadsnät och OpenInfra ?
Jag har tele2.
/Maria

Avgå! Tack.

Telia är tyvärr rätt tråkiga att ha med att göra, betalar närmre 1000:- i månaden för 10/10 på firman. Ringde och snackade med dem och de kunde inget göra på priset, möjligtvis höja hastigheten för samma pris om jag band mig på 2 år. Så jag ska ta mig i kragen och kolla runt lite men jag har öppen fiber så jag kan inte ta vilken leverantör som helst. Viktigast är att det blir en stabil leverantör då jag är skapligt beroende av uppkopplingen på jobbet.

Annat är det hemma, Telenor gruppanslutning 250/250 för 130:- i månaden.

4 gillningar

Om de har höjt priset så borde du ju kunna förhandla dig till det billigare priset där du får 500/500?

1 gillning

Har telenor och har 500/500 för 249kr. Brukar ringa en gång om året och säga att jag vill ha nykundspriset ett år till. De brukar lösa det utan problem, de slipper ju allt pappersarbete med att jag säger upp mitt abonnemang och tecknar nytt hos dem.

2 gillningar

Kan du inte välja 100/100 för 349:- ?

Ska det stå 10/10 eller menade du 100/100?