Nu blev jag riktigt sur (2023)

Nix, det är 10/10. Kollade just fakturan, är 750:- i månaden.

Sjukaste jag hört, måste ju vara betydligt billigare och snabbare att köpa typ ett mobilt bredband med 5G?

När det är företag så kostar det. Har ingen 5G på landet och jag ligger uppkopplad hela dagen med kassaprogram, reservdelsprogram. diagnosprogram & betalterminal så det måste vara stabilt. De finns ju en anledning till att kamremsbytena svider. :joy::joy:

3 gillningar

Kan komma förbi med min pegga så du kan öka till 100/100 haha.

Mina program behöver inte snabbare utan det rullar på bra ändå men det känns inte prisvärt. De skyller på att företag har en stabilare lina och prioritet men det tror jag vad jag vill om. Lite kul att han som drog in fibern sa att alla företag får minst 17 anslutningar in i huset så jag har 16 stycken som inte används. :joy:

3 gillningar

Företaget jag jobbar på hyr några övernattningslägenheter. Telias 100/100 Mbit bredband ingår i hyran. Men eftersom vi är ett företag gäller det inte oss. Vi får istället betala hyran plus 399 kr/mån för 10/10. Lite störigt. :sweat_smile:

2 gillningar

Nej det där är kampanjer för nya kunder.
Så kan inte göra det och lär inte kunna förhandla heller eftersom jag inte har något val vad jag kan ha för leverantör.

Men du kan väl "hota" med mobilt bredband från en annan leverantör?

Du kan ju alltid ringa och säga att du vill säga upp abonnemanget. Så gjorde jag alltid när jag hade Comhem respektive Bredbandsbolaget. Då gick det alltid bra att få ned priset.

Om de utan förhandling går med på att du säger upp abonnemanget är det bara att ändra sig eller lägga på luren.

Jag är nära skita i min fiber. Bytade till ownit och betalar 299 i 12 månader, sen 389.

Funderar köra mobilt bredband då jag har fri surf. Ett extra sim bara för typ 79/månad.

1 gillning

Tyvärr tror jag försäljarna inte har så stora spelrum från arbetsgivarna då Telia oftast är svåra att få till en bra deal med. Just nu väntar jag svar från Telenor som är leverantör och ensamrättsleverantör i vår BRF då de vill pracka på mig ett dyrare abonnemang med sportkanaler (som jag inte ser på) den första Mars.

Så var det förra året. Men i år vägrade de även när jag sade att jag kommer att säga upp avtalet

Jag vet inte hur ditt privatliv ser ut men vi fixade nykundsavtal genom att flytta avtalet från mig till min fru.

Märkligt, får väl se om man stöter på patrull sen när det är dags igen

Jag bor i en hyresrätt där hyresbolaget eller vad det kallas har avtal med Telia.

Aha. Det var synd :slight_smile:

Finns värre saker! Ändå nöjd med mitt boende, förutom att det kanske skulle varit liiite större haha.

1 gillning

Inget med utsikten, vädret eller grannarna som skulle kunna filas på..? :sunglasses: :sweat_smile:

1 gillning

Naaa eller vägen upp är väl lite störig men annars så. :woman_shrugging:

1 gillning

Nu är webhosting solutions 24 ute med sina "fakturor" igen. Ser ut som en faktura men är egentligen ett "erbjudande".