Nu blev jag riktigt sur (2023)

Ja, man blir allt sugen på o byta
Men det har funkat stabilt fram till senaste firmware…

1 gillning

Medans jag tog en bortamatch på Östermalm med en putinist så fortsätter diskussionen på det vanliga lätt urspårade viset här :+1: :sweat_smile:

Om någon undrar så klarade sig soldaten bra utan farbror blå. Han presterade som en tysk soldat på pervitin :grin:

Lite allvar som omväxling.
I mitten av November så gjorde jag slag i saken och bestämde mig för att göra något åt min manliga hälsa. Ett PSA prov och ett finger i rumpan (inte alls så farligt som du kanske tror) sen fick jag gå hem och vänta. Det visade sig att PSA provet var något högt. Jag blev då kallad till ultraljudsundersökning (ouch!) där det konstaterades att jag förmodligen har en godartad prostataförstorning, vilket jag misstänkt.
När jag sitter där med läkaren så frågar jag lite i förbifarten om det kan påverka potensen. Nä det handlar om helt andra saker säger han och frågar lite nyfiket om jag har problem.. Nja, inte tusan står den i givakt som när man var 40 längre kontrar jag med :innocent:
Jamen det skall vi ända på säger han och skriver ut Sildenafil. Hursomhelst så tycker han att jag skall göra ett blodprov som kallas för stockholm3. Han förklarar det som att det är ”lyxvarianten” av PSA som är betydligt pålitligare, sagt och gjort jag gör det provet och får då reda på att jag tillhör de 2 tredjedelar som har en förhöjd risk för prostatacancer.
Pga det så får jag kallelse till magnetröntgen. I fredags fick jag svar på det , allt ser bra ut men jag kommer att kallas till kontroll om 2 år. Allt detta har gjorts inom mindre än 2 månader, måste säga att jag är nöjd med svensk sjukvård i detta fallet.

Vad var det då för nya blå piller som skrevs ut i fredags? Eftersom jag förklarade att Sildenafil gav mig både täppt näsa och huvudvärk så fick jag nu Tadalafil som skall verka inom 30 minuter och ”göra jobbet” i 3 dygn :grin:

Om du nu har läst så här lång och är man 45+ gör dig själv en tjänst och beställ tid för PSA prov :+1:

12 gillningar

Vad hade du för symtom som skapade din misstanke? Frågar åt en kompis. :joy::joy:

4 gillningar

En djäkla process för att få tag på de där pillren..:sunglasses::joy:

Skämt åsido så är det ju ett väldigt gott råd. Vi var tre killar(gubbar eller vad man ska kalla oss) som satt och filosoferade över PSA-prov när vi drack öl för ett par år sedan. Då tog vi i hand på att beställa tid för PSA dagen efter. Alla tre gjorde det. En av de andra två hade en ganska allvarlig prostatacancer, men kom i tid så vi hoppas allt sluta på ett bra sätt. Allt tyder på det just nu i alla fall. Själv hade jag ett värde som var väldigt bra och indikerar att jag inte behöver testa mig på 10 år. Men min vän säger att han inte kan fatta sin tur. Hade vi inte pratat om det den kvällen hade han aldrig gått och kollat sig.

6 gillningar

Dåligt tryck i strålen :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Guld värt @Erik – men först visar det sig att du inte är bankkamrer, nu visar det sig att du är 45+ och inte 40+ som jag trodde.

Snart visar det väl sig att du är folkpartiets också och då vet jag inte vad jag skall ta mig till.

1 gillning

Asså!

Tyvärr så lär nog din värld rämna just nu Peter :man_shrugging:t2:
Sista valet så röstade jag på L :scream:

Förmodligen blir det kramkalas. :thinking:

Jag har iallafall mött honom så jag kan intyga att det inte är Keyser Söze, utan att han finns. :joy::joy::joy:

BTW. Han bjöd t o m på bakverk så det är en bra kille. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Jag jobbar bäst i opposition!

ÄR HAN EN BAKVERKSKILLE!?

1 gillning

Japp han anländer med stil, så det är bara att bjuda hem honom. :joy::joy:

Ja @erik – det här är ett seriöst erbjudande / förfrågan: When in Malmö så är det jag som bjuder på bakelse!

3 gillningar

Man hoppas ju att den inbjudan gäller en annan också, eller är det bara om vi möts i Tingsryd? :joy::joy::joy:

1 gillning

Bakelse? Man måste ju länsa hela konditoriet för att utfodra dig, ungefär samma kostnad som ett kamremsbyte :disguised_face:

1 gillning

Därför Tingsryd, Börje har ju skapliga priser. :joy::joy::joy:

1 gillning

Ohh, räkmacka på Börjes!

1 gillning

Intressant, och det gör mig sur, om RED's patentering av 4k+ losless inte tekniken, utan idén.

En till video om detta.

Tele2's bredband har driftstörning här som det så fint heter.
Får väl hitta på något offline ikväll då.