Nu blev jag riktigt sur (2022)

Du skulle typ ha sånt snöre ungarna har till vantarna på alla dina saker :joy:

3 gillningar

Du menar ett Esseband? :joy::joy::joy:

4 gillningar


Jag kör sådant här, annars har jag sönder och tappat bort. Kör även skal och skärmskydd. Och hjälm och hövding.

4 gillningar

Har du länk till snöret? :thinking:

PRO-bubblan…:sunglasses::grin:

6 gillningar
1 gillning

Sur och sur - mer less

”Vi bryr oss om dina synpunkter…” när det här helt omöjligt att passera first Line support för komma åt någon som lyssnar och eventuellt skulle kunna göra något.

I ett fall ska jag kanske vara tyst. De leverererar 500 MBit nerlänk utan att ha aktiverat något abbonemang så jag avvaktar

Men samtidigt så har de inte lyckats aktivera TV-streamingen fast de har skickat hårdvara…

Där överlever jag pga radhussamfällighetens ComHem så jag avvaktar pga det billiga bredbandet…

Och sedan så har vi mina problem med att aktivera E-sim till Apple Watch. Fyra-fem misslyckade försök. Jag följer instruktionerna (det är trots allt ganska svårt att göra fel) men kopplingen blir inte gjord och alla kontakter med kundtjänst går till personer som inte kan göra något.

Enda personen som gjorde mig ”glad” var en som faktiskt förstod vad som hände men erkände att ”han kan inte göra något, vi kan bara prova igen och hoppas på det bästa, våra guider är totalt värdelösa…”

Har Telia samma kundtjänst som Telenor? :wink:

Det verkar som så…

Allt är bra så länge som det fungerar

När det gäller min klocka så kommer jag att skicka en feedback med logg till Apple vid nästa försök

Inte för att jag räknar med bättre hjälp där men då kan jag i alla fall fräsa åt Telias kundtjänst att ”ja, jag har felanmält det hos Apple också fast detta är en nättjänst som jag inte kan göra något åt och jag har följt era instruktioner till punkt och pricka…”

Behövde mest ett ställa att vräka ut mig på. Jag vet att de som jobbar i kundtjänsten inte alltid har det så lätt

Amazon stängde av mitt Prime abonnemang tidigare i veckan för att de inte kunde ta betalt med mitt kort. De skyllde på min bank och att jag skulle kontakta de för att reda ut vad som var fel. Jag gjorde inget utan kortet fungerar hur bra som helst. Nu kontaktade jag dem igen och sa jag pratat med min bank och att det är inget problem med kortet. Nu helt plötsligt har de problem att ta betalt av vissa och jobbar för fullt med en lösning. Så tills vidare är jag avstängd och sitter här överlycklig över checken de förärade mig med på 50:-. :joy::joy:

Vad jag nu ska med den till då jag inte kan handla hos dem. :joy::joy:

2 gillningar

Skulle de inte konvertera alla från Prime Video till det andra Prime? De drog precis en månad Prime Video för mig igen.

Inte en aning, har ju ess svenskt Prime abonnemang. Hade tyskt från början men ändrade till svenskt för några månader sedan. Min dragning förra månaden har de betalt tillbaks. Troligtvis ligger problemet i att jag valde årsbetalning nu istället för månadsvis.

De kostar lika mycket och jag har för mig att jag blev överflyttad automatiskt.

1 gillning

Har du signat upp för Prime video i appen? Jag hade det och då drogs det via Apple. Och även via amazon då jag tecknade Prime via deras sida.

Nej, jag har alltid haft via Amazon.

De skulle komma och fixa en ny fiber konverter åt oss i huset. Då den gamla inte lät oss köra bridge mode.

Teknikern tyckte de var smart att koppla in den i förrådet som blir fuktigt, som är långt i från vår patch panel till alla uttag i huset. :grimacing: Dessutom satte han upp den med portarna upp åt. :thinking:

Så konverter sitter åt fel håll, i fel utrymme och dessutom lyckades de med att måla lite över allt.

Skit samma, löser det imorgon.

Bonus till @Marcus_Attefors jag har åtminstone pissoar i huset! :joy:

13 gillningar

Vem bryr sig om hur konvertern sitter när man kan blaska av pungen. :joy::joy::joy:

1 gillning

Vi börjar köra min flygplans typ i feb till bangkok då kommer jag med en flaska gin och testar din pissoar…

5 gillningar

Ring Telia supporten. :joy::joy:

TiT.

1 gillning