Nu blev jag riktigt sur (2022)

Om man ser det som enskilda grejer men det är ju sällan som det bara är en sak att diska efter en måltid…

Suttit i en halvtimma och försökt installerat netatmo Weather station. Hade förträngt hur kass installationsprocessen är på deras prylar. Nollställt väderstationen och startat om telefonen


Det är inte det klassiska 5 Ghz-problemet?

Första gången lyckades jag lägga till den (fanns i homekit men inget svar) och netatmo appen sade att jag misslyckats. Den borde ju inte kunna koppla upp mot 5GHz? Har Deco

Prova att bara avaktivera 5 Ghz och prova igen.

1 gillning

Får fortfarande fel. Ska testa att starta om Deco

En rejäl omstart löser alla problem!

1 gillning

Efter 37 omstarter + att jag valde att lägga till väderstationen i apples hem-app först fick det att fungera

2 gillningar

Nice!

1 gillning

Klart väderstationen blir förvirrad om du har placerat den i Göteborg och det inte regnar.

1 gillning

Dig borde Telenor värva då du har det tålamod som de önskar av sina kunder. :joy::joy:

4 gillningar

Fjärrkontrollen till senaste Apple TV verkar ha lagt av. Den sänder dessutom IR-signaler till teven som öppnar underliga menyer. Fick leta upp en gammal fjärrkontroll i gömmorna.

2 gillningar

Min ATV började starta och stänga av sig. Ibland så kom det upp en ruta att ”håll nere knappen för att stänga av” eller nått sånt.
Misstänkte att det va fjärren så provade att koppla den till vår andra ATV och då hände det samma sak där.
Lämnade in den på en auktoriserad verkstad och efter nån dag så hade jag en ny.

Har en ny fjärrkontroll nu.

Såg efter att jag hade skickat att det va ett 7d gammalt inlägg.

1 gillning

Då vet man vad man kanske har att vänta sig :face_with_raised_eyebrow:

Bonden i mig läste ATV som All terrain vehicle (fyrhjuling). Fick inte ditt inlägga riktigt gå ihop förens jag lyckades switcha kontext. :grin:

3 gillningar

Är Amazon.se nya Telenor? Har kört månadsvis på Prime och förra månaden så betalade de tydligen tillbaks min månadsavgift av någon outgrundlig anledning som de själva inte vet. Nu fick jag ett mail att jag var avstängd från Prime och mitt medlemskap är avslutat för att de inte kunnat dra 549:- som är årsavgiften. Jag tog kontakt med dem och undrade vad jag skulle göra. Ändra dina kortuppgifter sa de. De var rätt och kortet fungerar men jag tog bort det och la till det igen utan framgång. Så svaret jag fick nu är att vi kan inte göra mer, ta kontakt med din bank. Vad ska jag säga till banken när mitt kort fungerar överallt annars? Skiter i dem nu om det ska var så krångligt

3 gillningar

Fick fiber installerat i dag i huset.
Frågade om det vara PPPOE, Static eller DCHP som gällde, de var kille som installerade osäker på.
“Fick” en router av dom med Wifi6. Förklarade att jag inte ville ha den, men han sa att det måste jag eftersom det är fiber konverter i den.
Efter lite på läsning så går den här routern inte ens att sätta i bridge mode.
Ska tydligen finns en annan modell hos bolaget, så får vänta i några dagar till på att få ordning på det.

Dessutom kostar det extra för att få publik ip. :roll_eyes:

1 gillning

Vad kostar kalaset där nere?