Nu blev jag riktigt sur (2023)

Hur kul är det med möten efter 16? :o Mötesetiken borde säga senast 15 :wink:

Tror det är fjärde gången gillt för detta möte också, Chilenaren har inte behagat att dyka upp senaste 3 gångerna som vi försökt få till detta möte... :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Vad är detta för trams
Har läst många av dessa böcker för mina barn utan problem

Ogillar också sena möten.

2 gillningar

Låt bli att köpa de nya böckerna då. Du har redan dem.

Det är tydligen Netflix som äger rättigheterna och genomför ändringar.

Naturligtvis men är ju absurt i min värld att allt som kan trampa någon enstaka på tårna måste raderas ut

Har du en sådan världsbild så förstår jag att du är sur :slight_smile:

Beställde en grej från Max Gaming i mitten av december som skulle bli en julklapp. Idag skickade de den. Inget särskilt mejl om försening eller glatt tillrop om att den är på väg. Fick notis via Klarna att mitt köp är redo att betalas. Sedan spårningsmejl.

Det är pengarna som styr

The Roald Dahl Story Company som äger rättigheterna till böckerna köptes av Netflix 2021. När företaget nu anlitat en så kallad ”sensitivity reader” och städar upp i hans böcker handlar det inte om cancelkultur från vänster, utan om mycket banal kommersialism. På en marknad för barnkultur är det värsta som kan hända att man får medelklassföräldrarna emot sig, eller, ve och fasa, annonsörerna. Nu ska Dahls verk samtidstvättas så att de via föräldrarnas nostalgi ska köras ner i halsen på ytterligare generationer av barn.

Dubbelmoralens land USA och Netflix. Där ser man :slightly_smiling_face:

Kanske, men det är inte ofta jag postar i denna tråden :slightly_smiling_face:

Men det är ju ofta så. Man måste vara så otroligt simpel i sina tankar om man tex tror att det är SVT eller någon annan som kräver förändring av exempelvis Kalle på julafton.

(Varför får Disney reklamtid i public service på bästa sändningstid förresten?)

Det är en poäng :slight_smile:

1 gillning

En omarbetning av texten kan förlänga upphovsrätten. Netflix vill tjäna in mer pengar på den ett bra tag framöver.

När vi åker till fjällen med avresa på första helgen under sportlovet brukar jag alltid ta ledigt på fredagen innan. Det för att handla, packa och fixa lite. På väg hem från jobbet insåg jag att jag inte tänkt på det i år..:rage:. Fick kasta mig iväg till bolaget för att införskaffa lite drycker.
Det gäller att kunna prioritera..:sunglasses:

Gammeldansk och några öl är lika viktigt som vinterdäck på bilen..:sweat_smile: Det ska drickas till rökt renhjärta när man kommer till stugan/rummet och slitit av sig skidkläderna men innan duschen.

9 gillningar

Det bör skrivas böcker om denna processhantering.

Jag tror det blir en fin bok om man skriver den när man dricker gammedansk och äter renhjärta. :grin:

1 gillning

Processer 4 Life :heart:

1 gillning

Det har väl inte varit fredag ännu? :joy:

Haha..:sweat_smile:. Så sant så..:+1:. Om det inte vore för ett par möten..:disappointed_relieved:

1 gillning

Tycker ”enorm” låter värre än ”tjock”.