Nu blev jag riktigt sur (2023)

Lite irriterad på Sodastream. Har en Onetouch som hetl plötsligt lät som en bomb när man skulle kolsyra. Och efter det så sprutar gasen vid sidan om flaskan och maskinen är kass.

Knappt ett år gammal och de har två års garanti. Men tala om vilken osmidig process och ohjälpsamt företag.

Har haft otaliga mail fram och tillbaka. Det skulle mailas foton, video, vilket jag kan förstå. Men då de såg att man inte använder original patron så gäller inte garantin….. De skickade en packning som sitter i fel ände mot där problemet är, såklart utan att det löser problemet. Ok, skaffar en orginalpatron, och voiala, samma fel fortfarande.

Ok, ta nya bilder och video. Sås skriver de i sitt senaste svar att det ser ut att vara kladd på maskinen och skriver att man inte får kolsyra med syrup i. Nä det fattar jag också, vi har dessutom bara testat läsk nån enstaka gång i början, men det var inte särskilt gott. Frågar vart de ser kladdet inuti maskinen för jag såg inget på bilden. Möjligen lite smuts utanpå på plasten, men det är ”vanlig ” smuts av att den står i köket….. Denna gången svarade jag till slut ganska surt att deras process är uinder all kritik och att friskriva sig från en massa saker när produkten är undermålig köper jag inte. Fick en fraktsedel som svar, att de ska undersöka produkten. Men trös inte ens ksicka in den för de lär väl hitta något i den för att sedan hävda icke garanti och jag ska betala felsökning.

Nä, den slänger jag nu. Kommer aldrig röra Sodastream igen. Verkar också som att många haft diverse problem med maskinen att den desl sprutar ut massa vatten, vilket våran gör ibland. (trots att man har exakt mängd vatten) och andra bekymmer. Den säljs inte heller längre på deras hemsida så förmodligen var den ingen höjdare. Tyckte den inte fanns ute på marknaden så länge som många av deras andra modeller…I jämförelse har jag en Sodastream som är från 2004 som fortfarande funkar..

Nä nästa maskin blir något snyggt, Typ AArke.

1 gillning

Trist och vilken sunkig upplevelse, de borde bara byta ut den utan snack i ett sådant där läge. Kan verkligen rekommendera Aarke, grym byggkvalité och jävligt snygga!

2 gillningar

Min One Touch gjorde något liknande för ett tag sedan. Jag vände den svarta packningen i maskin där flaskan möter och det var tätt igen. Hittade packningar på Amazon men har inte beställt än.

1 gillning

Det ska jag prova.

Blir nog en sån när ekonomin rättar till sig lite. :slight_smile: Än så länge funkar den "gamla" Sodastreamern, som fortfarande ser ok ut. Den var snygg på sin tid. :slight_smile:

1 gillning

Jag stör mig sjukt mycket på hur galet buggigt War Thunder är i OS X. Det kraschar typ var tredje match jag spelar. Snart dammar jag av Windowsburken igen.

Terroristföreningen Greenpeace hotar att göra kaos under Vasaloppet.

Patetiskt.

3 gillningar

Har de värmt blåbärssoppan på ett icke miljövänligt sätt? :joy::joy:

Preem är sponsor.

Det här är ett läge där jag tror enbart själva hotet om en aktion kan få effekt. Flera arrangörer eller liknande kan nog tänka sig för inför framtida sponsring/samarbeten.

Så, vi skall ta deras hot som något positivt? Vem tar kostnaden för ökad säkerhetsbevakning osv?

Jag sätter ekoterrorism på samma skala som den vanliga.

1 gillning

Trist att devalvera begrepp.

Positivt vet jag inte? Inget jag skrivit i alla fall. Jag skulle kunna vända och vrida på civil olydnad som princip och när det är acceptabelt, men som sagt - inget jag skrivit om här.

Greenpeace är ju kända för att risker andra människors liv och att radikalisera unga. Låter som en bra definition av terrorism.

Tyckte att tonen i ditt inlägg andades positivitet. Ber om ursäkt för förhastade antagningar.

Jag är van vid att man skjuter pianisten..:grin:. Den värsta shitstorm jag fått var när jag på ett möte sa att " där kvinnorna går in, där går lönen ned": Det är var redan i början/mitten på 90-talet så jag var bland de första att lyfta den frågan. Men alla, utom en, tolkade det som att jag tyckte det var något positivt. Min poäng var neutral eller i syfte att väcka människor inför ett nytt fenomen. Saken förvärrades av att det inte sades något på mötet utan det blev skitsnack bakom ryggen. Det tog tid innan det ebbade ut.

I sak var det så och är i viss mån så även idag(fast jag har iofs inte kollat på flera år att när kvinnor går in i en sektor(då var det åklagare jag hade kollat och höll på med läkare) så planar lönenivån ut eller sänks. Korrelation eller kausalitet är svårare att veta.

1 gillning

Det tycker jag inte. Det låter möjligen som en definition av vandaler.

Du bor väl i Umeå om jag minns rätt?
Umeå har väl haft en del problem genom åren med väldigt ”radikala” miljörörelser?

Japp. De brände bilar och slog nästan ihjäl en som grillade.

Men det var ju inte greenpeace.