Se det positivt, du hade ju inte grundat med laxermedel. ![]()
![]()
![]()
Jag har tagit laxermedel en gång och missbedömde grovt hur snabbt de verkar..
. Skulle köra från Linköping till Norrköping och tänkt att det hinner man ju lätt innan det har satt fart. Satt stel och rak som en telefonstolpe snett lutandes bakåt med ena foten på gaspedalen och sedan kroppen spänd som en fiolsträng. Alltså paniken när tankarna snurrade kring 1. klarar jag det här? 2. Hur f_n gör jag när jag går ur bilen? ![]()
![]()
![]()
Jag klarade det ska jag tillägga. Psyket och kroppen är ju märkliga. Psyket signalera att det måste ske NU, men kroppen hanterar det ändå när det väl behövs.
Det verkar ju som ett genomtänkt beslut, hoppas du gör bättre ifrån dig i arbetslivet. ![]()
![]()
![]()
Styrkekramar
.
Törs inte utveckla om det var en tjänsteresa eller ej..![]()
Fick nyss reda på att min arbetsgivare sänkt den skattepliktiga delen av milersättning med motsvarande belopp för höjningen av den skattefria delen....
Men för de med personalbil har de istället ökat den skattepliktiga delen så slutsumman blir densamma innan skatt...
Facken verkar istället rekommendera 25+19,5, medan vi nu får 25+9,5 istället för tidigare 18,5+16. Visst får jag ut mer pengar, men trodde höjningen var ämnad för att möta de ökade drivmedelskostnaderna... gaaah!
Jag borde inte skriva detta...
Märkligt att mitt pyske och kropp inte hanterade det på samma sätt. ![]()
Frun och jag skulle åka in till respektives jobb. Jag kör och känner att nej fan måste nog stanna och gå på toaletten. Bangkok trafiken är inte att leka med. Vet att det finns några toaletter inte så längt bort så planen är att köra dit. Likt dig stel och rak som en telefonstople och lite för tung på gaspedalen.
Kommer fram till parkeringen där toaletterna finns. Halvt springer dit. Då har någon kommit på den briljanta idén att sätta upp en sån där snurra och man ska betala 5 THB för att komma in. Panik.
Tillbaka till bilen och rotar fram 5 THB. Tillbaka till snurran som är rätt nyinstallerad och det strular med att komma igenom. Det strulade också med psyket och kroppen som inte klarar av det. När jag väl kommer in toaletten så var det bara att spola av sig med klassika "bumgun" som finns här.
Skamsen gå tillbaka till parkeringen i blöta kalsonger och förklara för frugan att vi måste åka hem en sväng igen.
Inte en av mina bästa dagar. ![]()
Då är det bara att hålla utkik efter tråden: Vilken blöja ska jag ha vid långfärd? ![]()
![]()
![]()
Sur, ledsen kanske är mer korrekt.
Jobbigt besök på bup och sedan hos veterinären där vi var tvungna att avliva katten. Alla ledsna, särskilt barnen. Jävla skitdag.
![]()
![]()
![]()
De som tycker sex är skönt har aldrig varit riktigt skitnödiga ![]()
Varför ska man inte ha bankfack längre ? Jag hade ett bankfack på Nordea på Humlegårdsgatan. Det upphörde för några år sedan. Jag har letat ett nytt ställe men inte hittat något i Stockholm. På Shurgard och andra ställen snor förrådsinnehavarna och vänner till dessa saker om man inte har någon med sej som kan hålla vakt. ![]()
/Maria
Har man haft en jobbig dag och dessutom förlorat sitt husdjur förtjänar man absolut hjärtan.
Ja det beror ju på hur man tolkar det. Det kan ju också tolkas som skadeglädje.
/Maria
Jag är 100% säker på att det inte tolkades på det sättet då folk stöttar varandra på detta forumet.
Knullar gör man för att göra barn. Gör man det för att det är skönt så gör man det fel! ![]()
Det här gör mig inte bara sur, utan infernaliskt förbannad. Jag har en jämnårig dotter som går i hennes klass.
Men hon är född i Sverige?. Känns som ganska givet att hon ska få stanna då?
Skulle förvåna mig mycket om inte ett nytt beslut kommer i ärendet. Inte för att någon gjort fel i tolkning av lag utan för att det finns en del gummiparagrafer som används när ömmande fall når media. Det kan man tycka vad man vill om, men 99 % av fallen som når media och inbegriper barn slutar med ett nytt positivt(ofta tillfälligt) beslut.
Sonen hade ett liknande fall för ett par år sedan i sin skola. De är fortfarande kvar.

