Nu blev jag riktigt sur (2023)

Haha! Hände en liknande grej på kontoret före jul. Hade en whiteboard i glas i ett mötesrum och tre pers satt där inne och hade möte. Helt plötsligt lät det som någon sköt ett pistolskott på kontoret och det var tavlan som sprängdes i tusen bitar :sweat_smile:


4 gillningar

Kriga på, sådana där omställningar är stökiga. Men har ni noll kontroll på datorerna idag?

En helt vanlig dag i Stockholm. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jodå, vi har kontroll på dom men vi ska ha in allt i intune för att förenkla för oss.
Så alla datorer och telefoner ska in.
Vi ska låsa ner det så mycket som möjligt i princip. :woman_shrugging:

Usch. Intune :slight_smile:

Det blir nog bra, eller hoppas jag… om man ska genomlida helvetet med att få in alla hoppas jag verkligen det är värt det i slutändan. :joy:

1 gillning

Vår it har också flyttat alla telefoner till TelenorOneX idag. Så jag ringde supporten och sa, på skämt, ”det är fel på telefonin, det går inte att ringa” :joy::joy::joy:

De tyckte ändå det va roligt. Hade ett annat ärende också.

4 gillningar

Vi har intunes på datorerna. Det enda jag behövde vara ansvarig för var att se till att alla hade tillräckligt nya laptops. Vi fick byta ut några

Men tror inte att vi har det på telefonerna

Haha! Schyst. :joy:
Dom som jobbar på kommunen jag jobbar i är väldigt otekniska så vi blir ju tyvärr nedringda när det är saker.
Dom kan inte följa instruktioner heller. :see_no_evil:

@BlackSmp är själv inte ansvarig för något av det i mitt fall heller. Jag har ansvar för AD och AzureAd så slipper som tur är mycket med enheter nu.
Men eftersom vi är en sådan liten it-avdelning är alla uppkopplade i telefon så får ju ändå ta en del support.

1 gillning

Vår support är utlokaliserad till Indien. Det år inget lyft... Och det blir garanterat inte billigare totalt sett.

2 gillningar

Allt gick bra. Ren tur att jag inte slog i något på vägen ner.

1 gillning

the it crowd chris odowd GIF
Är det inte bara :point_up_2:

2 gillningar

Haha ja 50% :joy:
Många ljuger om att dom startat om med!

3 gillningar

Jobbar inom en stor koncern och IT-supporten finns i huvudsak utomlands. Har därför blivit allas lokala IT-avdelning trots att jag inte alls har det som mina arbetsuppgifter egentligen.

Jättekul när alla telefoner och läsplattor skulle in i Intune i höstas, då vi bytte MDM. Särskilt när de flesta är användare är helt ointresserade och vill att allt ska fungera helt utan insats från dem.

Ja precis, dom vill inte göra ett skit själva.
Hade en som ringde om en privat telefon idag? Det är verkligen inte vårt jobb och det sa jag till henne, kan inte hjälpa dig med din privata telefon. Hon blev jättekonstig då….

Jag har inte varit med så länge här. Jag undrar vad jobbar du med eftersom vissa tycker att du ska kunna hjälpa dem med allt möjligt ... Medborgarkontor brukar kunna hjälpa till med mycket och om de inte kan det så kan de hänvisa till folk som kan.
/Maria

Jag jobbar som it-tekniker på en kommun.

Kul att det blir fler tjejer som jobbar som det. Jag skulle kunna ha ett jobb i morgon om jag ville att kunder skulle komma hem till mej men det vill jag inte. Det finns risk att man får saker snodda då . Dessutom måste jag ha en revisor också för jag är urdålig på matte och klarar inte av att bokföra det det vill ha hjälp med t.e.x. att få tillbaka filer på ett usb-minne som de har raderat av misstag.

Ja nej det har inte direkt varit en dans på rosor.
Jag jobbade som konsult i Göteborg i ca 6-7 år innan jag kom till stället jag är på nu.
Har haft 10 uppdrag på olika ställen… klimatet är hårt och som tjej måste man alltid vara dubbelt så bra för ingen förväntar sig att du kan något i princip.
Sämre betalt får man med.
Hade ett uppdrag där jag slutade för det var ett sånt skitställe och personen som började efter mig fick 5000kr mer i lön… var kille och hade ingen erfarenhet.. vilket jag hade.
Och uppdraget efter det var jag 8000kr mindre betald än resten som jobbade där.

Nu ligger jag mer på en vettig nivå även om det fortfarande är lågt för vad jag gör…. Men innan jag började jobba på stället jag är på nu var jag fruktansvärt sugen på att byta bransch.

Vad tänker du att du skulle göra hemifrån? It?

3 gillningar