Nu blev jag riktigt sur (2023)

Ja där knusslar de inte.

1 gillning

Är det ens lagligt att sälja på detta vis?

Att ge mer för samma peng är nog ok, men om de höjer priset samtidigt? Låter int OK.

Det fins en anledning till varför jag är skitsur på alla dessa kabel/satellit bolagen och det hör till att skaffa HD tv till VM 2006 och hur canal digital behandlade oss kunder därefter.

1 gillning

Det borde inte vara lagligt att göra så, som sagt man ska ju inte själv behöva avstyra detta. Lite som de gamla skivklubbarna där man var tvungen att avbeställa månadens skiva annars kom den på posten.

1 gillning

Vid slutet av förra seklet så hade jag ett telefonabb från Televerket/Telia (minns inte när dom bytte namn) som var ett för de som ringde väldigt lite. Billigare abb och lite högre minutavgift.
Men jag har aldrig varit en stor användare av telefoni utan hade ett abb mest för att andra ie. morsan, skulle få tag i mig, så jag gick ändå "plus". Sedan hade jag ju mobil också, men den ringde man ju bara på kvällar och helger och väldigt korta samtal :wink:

Efter några år så ville Telia sluta med det abbonnemanget, men jag misstänker att reglerna då var sådana att de inte kunde ta bort det så länge det fanns ett visst antal abbonenter kvar.
Så jag fick många samtal från Telia/deras partners där de undrade om jag inte ville ha lägre telekostnader om jag bara bytte till...

Mitt svar då var att om Telia ville sänka mina avgifter så var de alltid välkomna att göra det, utan att fråga, men byta abbonemang skulle jag inte göra.

Några år senare, inne på detta sekel så bytte jag till Telavox IP-telefoni och då blev det ännu billigare :slight_smile:

1 gillning

Telavox är ju perfekt om man vill hålla ner samtalstiderna med sin undermåliga mottagning, gäller väl dock inte IP-telefoni :smiley: Hoppas samtalskvalitén är bättre på IP-telefonin också :slight_smile:
På vägen hem från jobbet så bryts det oftast 2-3 gånger om jag försöker prata i telefon, med Telia så var det i princip aldrig problem längs vår väg.

(Jag är medveten om att de kör Telias nät, men någon form av prioritering eller så måste det vara...)

Jag har inte Telavox eller någon annan telefoni annat än mobil sedan 2009. Och här uppe i är det bara Telia som fungerar. Alla andra är crap.

1 gillning

Vi håller på att flytta samtliga telefoner till Intune på mitt jobb och det innebär väldigt mycket arbete för folk är extremt otekniska.
Detta är inte mitt område alls men ändå åker jag på de mesta samtalen för att dom andra ofta är ute och hjälper användarna då det är deras område.

Men det finns ingen större dokumentation och jag känner mig mest kastad till vargarna.
Hade precis en kärring som inte gillade svaret jag gav henne, från min kollega… att hon skulle vänta 5 minuter och ringa igen.
Så hon smällde bara luren.

Nog för att jag gillar mitt jobb, tror jag i alla fall… gillar min chef och att jag får göra mer sånt jag vill.
Men sånna här perioder då det sker stora ändringar och man får så sjukt mycket på sig hatar jag mitt jobb.
Har konstant huvudvärk och vill bara gå hem.
Värsta är att när detta är klart så ska alla datorer in också.

Låter som du behöver tuffa till dig lite. :slight_smile:

2 gillningar

Ja det hade varit skönt att slippa bry sig helt klart.

2 gillningar

Där tror jag att det är viktigt att skämta om eller berätta något om att här kommer ett råd du inte kommer gilla… Är man lite stressad och supporten säger, vänta 5 minuter och ting igen är det lätt att proppen går..:grin:

Absolut, men hon känns däremot inte personen som uppskattar skämt.
Hon var redan innan inte på bra humör, min kollega hade lämnat ut en telefon till henne så skulle hon göra klart det sista själv.
Problemet var tydligen att min kollega hade installerat den på mdm-nätverket som sen inte fanns på verksamheten kärringen jobbar på.
Inget av detta visste jag eller fick info om när jag frågade utan det var bara ”säg till henne att vänta i fem minuter och ring igen”.

Vissa går att skämta med men långt ifrån alla.
Jag kände mig redan pressad som det var så var inte riktigt läge.

Mitt problem är att jag bryr mig alldeles för mycket, jag bryr mig om andra, vill bara hjälpa dessa användare och då gör det ont och jag blir ledsen när dom är otrevliga tillbaka.
Är en känslomänniska och känner mina känslor mycket…
Det gör också i sig att jag är fruktansvärt självkritisk.
Jag sitter nu och hatar mig själv för att jag skrev ett inlägg här och känner mig asdum.

Hade jag bara orkat börja träna igen kanske det blir bättre. Vet inte.
Är alldeles för öppen med saker här känns det nästan som.

9 gillningar

Du skall aldrig känna dig dum för att du blottar dina känslor här :heart:

6 gillningar

Jag uppskattar verkligen att jag har denna plattformen, det gör så mycket för mig då jag känner mig mindre ensam när jag är hemma (och ensam i min egen skalle) och då har ett ställe att bara vara mig själv på.
Men jag är också dagligen orolig för att ni kommer tröttna på mig eller tycka jag är på något visst vis. :see_no_evil:

8 gillningar

Var inte orolig för bubblan, det är alltid bra att ha någonstans att ventilera sig. :slight_smile:

4 gillningar

Tack❤️

Man kan nog inte tagga alla men jag är oerhört tacksam för att ha er. :heart:

10 gillningar

säkerhetsventiler är ett måste!

3 gillningar

Om du inte trivs fråga chefen om du får byta avdelning, Men det kanske inte funkar på ditt jobb ? Jag har inget jobb alls. Har aldrig haft något riktigt jobb bara praktikplatser. Den sista praktikplatsen var på Brännkyrka föreningsråd.
/Maria


Härlig överraskning att dråsa i backen. Kollegan blev mer skrämd än mig tror jag. :laughing:

7 gillningar

Svårt att låta bli att skratta, men det gick bra för dig hoppas jag?

Silver tejp. :joy::joy:

1 gillning