Beställt garderober från Ikea. När leveransen kom idag tappade speditören hela skiten i backen från flaket på lastbilen. 13 av 19 produkter skadade och reklamerade, däribland båda stommarna, så blev inte mycket med planen att ha dem monterade till helgen....
Usch va surt!!!
”Dessutom är flera
avgangar pả Pendeltäg linje 41
är helt inställda.”
Den meningen kan göra en sur
Köpt två lampor. Maken till dåligt optimerad förpackning var länge sedan jag såg. Hade fått plats tre lampor i varje kartong...
Jag förstår dig helt och fullt.
Var och hämtade ett paket med filterremsor för ventilationssystemet (ovanför fönstren). Remsorna är 5 cm breda, 55 cm långa och 2 mm tjocka och väger 3 gram styck (och är väldig komprimerbara). Paketet var 31x23x13,5 cm och vägde runt 625 gram (alltså ett drygt halvkilo). För en nyttolast av 9 gram.
Alltså, Kartong 200 gram + fullständigt ointressant produktkatalog av tjockt glansigt journalpapper á 415 gram (som gick direkt i returpappret) + 9 gram filterremsor.
När ett vanligt vadderat kuvert hade varit fullständigt acceptabelt.
Jag har börjat sakna musik. Både live och i högtalarna. Såg då att Wilmer X ska ut på turné och man kan diskutera om det är bra eller tragiskt, men det är inte ämnet för dagen.
I Stockholm spelar de på Nalen med enbart ståplats. Va f_n - ståplats? Jag vill inte stå. Ännu mindre stå och hoppa. Och absolut inte stå och hoppa ihop med ett gäng 55-65 åringar. Det är ju snudd på ociviliserat. Som att folk inte kan släppa ungdomen. Ingen gillar det men alla gör det typ(ja vet att jag låter som en surgubbe, men vi är i surtråden).
Varför inte runda små bord, jazzklubbskänsla, sitta och sippa på en öl/vin/drink? Uppträda lite civiliserat. Värdigt. Jag menar Wilmer X. Det är ju inte Motörhead vi pratar om. Skiter i denna konsert.
Bättre med ståplats på Nalen än i Nybroviken.
Wilmer ligger väl i den klassen att de inte drar en full arena men lätt fyller en "jazzklubb" så då blir det ett mellanting och då blir det ståplats som gäller. De är ju i samma ålder som vi och de klara ju och stå en och en halv timme så det förväntas vi också att göra.
Har sett dem för typ 40 år sedan när de var riktigt på hugget och då var Jalle den stora behållningen.
Alltid
Det där blir ju smärtsamt tydligt om man kollar på Mick Jagger... Han skulle ju kunna vara vår far..
@RolexJocke är hela forumets far
Jag förstår din frustration och kan känna likadant. Samtidigt så tror jag att det varit en märklig upplevelse med en städad publik som sitter vid bord och sippar på ett glas vin samtidigt som gubbarna på scenen försöker att rocka loss så gott det går med hon är ihop med en insekt. Vid närmare eftertanke så tror jag att jag nog skulle vilja uppleva det
Alternativet är en lågmäld turné med lugna låtar anpassad för den lokal du beskriver.
Ligger mycket i det där. Kanske ser jag inte Wilmer X som värsta rockshowen.
Sedan är den här formuleringen bra:
Skall på "julfest" med jobbet i morgon. Upp kl fem för att åka till schtaan (skellefte för er sörlänningar) och där skall det tydligen lekas något med en julklapp för hundringen. Ooooh vad jag hatar sådant!
Hoppas nu det blir ett ordentligt julbord och inte en vanlig trerätters som det varit de senaste åren.
Är du inte insnöad?
Så mycket snör har det inte kommit ännu. Som tur är
Det vet väl alla vad det är
(Vi har ett kontor där också så jag är van)
En by menar du?
Med vänlig hälsning,
Stockholmaren
Fast ni har bättre väg dit. Från Ume är det mest mötesfri 2+1 och vanlig 1+1. Ingen motorväg.
Ja, vägen mellan Skellefteå och Umeå är hemsk.