Nu blev jag riktigt sur (2022)

Det kryllar av dom här… Använder betydligt mer kontanter än kort här. Beställer jag mat med hemkörning så kör jag 50/50 kort och kontanter, beror lite på vad jag har på mig.
När vi storhandlar eller teknikköp så kort. Men allting annat, typ 7/11, streetfood, mindre inköp av kläder, tankning av hojen, tvätt/reparation av hojen, taxi osv är det alltid kontanter då de inte ens tar kort.
Vi är väl sisdär 20 år efter er i utveckling här med den tekniken. :rofl:

Finns pensionärsnören till kort också, mycket vanligt vid de enarmade banditerna i Las Vegas. :joy::joy:

Fyfan inte ändrats ett dugg då sedan jag var där sist. Tycker kontanter är så jävla jobbigt och dessutom så sjukt smutsiga sedlar/mynt. Så glad att den eran är över här.

Lite som på Irland, beställer man inte taxi med kortläsare så kör han en till närmsta Bankomat intill destinationen. :joy::joy:

Jag har sinnessjukt mycket mynt som jag lägger en stor låda varje dag efter man fått växel på varenda inköp.
Det är lite roligt att regeringen här satte som mål förra året att inom 3 år så skulle Bangkok vara en digital-hubb för hela SEA. De kan inte ens lösa en app för att rapportera våra 90 dagars rapporter som vi måste göra immigrations… den hemsidan fungerar endast med hör och häpna Internet Explorer. Så man får snällt åka in till immigration, ta en kölapp och vänta på sin tur, ibland 10 minuter eller en halvdag. :face_with_symbols_over_mouth:

Jag har varit med någon gång om att jag inte haft mindre belopp på mig än en 1000 baht sedel, då har taxichaffören blivit lack på mig för att han inte har nog med växel. Då är det bara att gå till en bankomat och ta ut 100 baht istället. Överföring nej nej det har inte gått, även om det blivit aningen bättre med åren.

Varje gång jag ringer Telia support så blir jag riktigt sur.
Vilka j**la bakåtsträvare som bara älskar att säga att om inte vi får bestämma allt så vill vi inte vara med.

Vad är du vill ha gjort? Hjälper gärna till om jag kan, du kan skicka PM till mig om du önskar! :slight_smile:

5 gillningar

Personlig service is da shit. :joy::joy:

3 gillningar

Hatar när jag får dålig service själv så hjälper gärna till med allt jag kan när det går! Är väl lite som hos dig? :heart_eyes:

5 gillningar

När man sett fram emot en långsam lördagsfrukost och upptäcker att tidningsbudet slarvat bort DN Kultur. :triumph:

1 gillning

Bokade en taxi till hela familjen via Bolt för fyra personer in till stan. När han kommer vägrar han låta oss åka med allihop om inte jag har lillgrabben i knät vilket vi vägrade. Bokade en ny bolt för fyra personer och samma idiot accepterar resan igen. Varje bokning har det dragits pengar för också som tur var så plockade tredje bilen upp oss men nu är vi väldigt sena. :rage:

Har ni inga seriösa taxibolag i Stockholm? :joy::joy:

Vad var argumentet för att sitta i knät? Hade han inte en stol eller så?

ja… om det bara fanns ett riktigt taxi bolag som kunde heta taxi stockholm typ

1 gillning

Detta är anledningen till att jag totalvägrar Uber,bolt,Careem å sådant… alltid något skit.

5 gillningar

I Stockhom upplever jag framförallt Bolt som ett riktigt lågkvalitetsbolag.

1 gillning

grejen är den att Uber var riktigt bra i dubai förrut… not so much nuförtiden

Jg har nog 30 bolt-resor bakom mig och detta är första gången jag stött på patrull faktiskt.

1 gillning

Vi hade med stol till han, det var att ingen fick sitta fram :man_shrugging: