Middagen kirrad
mm.. gryta. 
Skit i elräkningen köp sprit för pengarna istället, mycket roligare. 

Självklart, behöver inte ens prioriteras.
Men Whistlepig 10 year Rye går ner 100 kr. Ertt givet köp!
Jag var på bra humör, sen blev jag ledsen och nu är jag irriterad och trött.
Känns som att jag bara skriver om när jag är på dåligt humör men jag har verkligen en röv-period just nu.
Jag var så sjukt nöjd över hur jag fått till tempereringen på chokladen och ville visa för en tjejkompis, som förövrigt vet att saker inte varit så jävla enkla det senaste.
Tillbaka får jag massa kritik, vilket jag inte bad om.
När jag sen säger till henne att det får mig att känna mig ledsen och kass så får jag ännu mer kritik för bilden och sen fortsätter det så i hundra år när jag fortsätter förklara vad bilden faktiskt föreställer och att det inte handlar om fotot i sig och nu funderar jag på varför man skaffar vänner men börjar också fatta varför jag hade mer killkompisar för några år sedan...
När man väl får en ursäkt så fortsätter den med "men" och sen ännu mer kritik. 
Känner mig så jävla tom haha.
Är så sjukt trött på allt just nu.
Jag försöker verkligen att inte vara så hård och elak mot mig själv hela tiden men det är inte så enkelt alltid, och det blir inte enklare när man har massa annan skit runt sig som trycker.
Kommer säkert ångra att jag ger ut så mycket av mig själv här men jag behöver få det ur mig till någon.
Trist att läsa!
Men det är tyvärr alltid lättare att kritisera andra än att själv försöka göra något kreativt och bra. Jag tror att många lätt faller in i en kritiserande roll för att skydda sig själva från sina egna tillkortakommanden. Bara att titta in på alla hemska kommentarsfält på nätet, de som är vidrigast är knappast personer som man objektivt kan bedöma som de mest kreativa och lyckade personerna i samhället.
Ja det är nog så, jag förstår dock inte för jag skulle aldrig kritisera någon annan om det var omvänt.
Det är dessutom en sak om man ber om det när man skickar till någon... jag vet inte om hon kände för att hävda sig eller något heller i och med att hon fortsätter.
Jag tänkte att istället för att låssas som att inget är fel säger jag bara som det är så kan vi gå vidare ifrån det men så fel jag hade.
Tråkig vän. Men försök att inte låta det gå för djup in i dig. Enklare att säga än att göra. Men försök i alla fall. Jag tror lite som @marges att det verkar som att den personen är rädd för att du ska få till något som den inte klarar. Du är ju en grym hobbykonditor, få som klarar det du gör om man inte jobbar med det. Så var stolt över dina praliner och dig själv.
Ibland måste man byta ut sina "vänner" då man behåller bara de man tycker om och fungerar med. Folk som kritiserar och hackar på andra visar bara på en osäkerhet. De har man inget behov av då de aldrig kommer att glädjas åt något som någon annan gör.
Så sänd de en av dessa. 

Jag försöker verkligen, nu i efterhand hade det bara varit enklare att verkligen låssas som ingenting och slutat skriva med henne i princip men försöker stå upp för mig själv mer och så blev det såhär istället.
Ja kanske, hon säger ju att hon själv fotograferar men jag har aldrig sett något.. sen går hon samma högskoleutbildning som jag gick för 12 år sedan vilken är väldigt kreativt och praktiskt lagd och det kanske är något som gnager där.
Tack så mycket, det värmer. 
Absolut men tillslut har man inga kvar istället.
Men ja det är dumt att behålla folk som beter sig... oftast brukar jag tänka allt är mitt fel med och just nu funderar jag på om det är jag som har fel när jag egentligen inte har fel.
Sån jävla bergbana!
Man klarar sig utmärkt utan såna människor. Ha alltid dig själv närmast. Och bubblan såklart. 
Vilket jäkla skämt..
lägg ner på engång
https://blogs.nasa.gov/artemis/2022/09/03/artemis-i-launch-attempt-scrubbed/
Silvertejp to the rescue!
Med åldern blir man mer och mer trygg i sig själv och bryr sig mindre och mindre om kommentarer som dessa. Så det är inget att hetsa upp sig över utan sträva efter att få känslan inombords att det de gjorde precis var att dd försökte hälla vatten på en gås. Sen kan du gratulera de till deras misslyckande. 

Bubblan är bäst!
Hälla vatten på en gås? hahah.
Ja jag har slutat kolla, hon har nog skrivit mer men jag vill inte läsa mer kritik.
Är benägen att hålla med även om ingen gillar mig enligt bajsmannen @Stefan_Sandstrom.
Vem gillar han? Han bajsar ju hejvilt.