Nu blev jag riktigt sur (2022)

Tror att det är hans sätt att visa uppskattning egentligen. Han tror att det är chokladglass. :poop:

4 gillningar

Vem vågar flyga med honom vid spakarna? Han verkar ju knapra laxermedel. :joy::joy::joy:

1 gillning

Behöver man verkligen el om man har whiskey?

2 gillningar

Nej!

Fortfarande på elavtändning här. Lätta abstinenssymptom som viljan att höja elementen med tado eller be Siri tända alla lampor.
Sitter och skakar i ett berg av filtar vaggandes och tröstar mig med en whisky

3 gillningar

Varför? Men du har whisky iallafall. :slight_smile:

1 gillning

Försöker vänja mig vid minskad elanvändning. Men rätt mycket högre mysfaktor på levande eld än lampor

2 gillningar

Hur många grader har du?

Just nu kör jag ingen värme alls. Har väl ändå 21 grader inne. Det där med filtarna var humoristiskt skrivet. Men tänker köra runt 18 grader i vinter om elpriset fortsätter skena.

2 gillningar

Lär nog försöka hålla 19 eller nåt sånt, annars drar säkert frugan. :sweat_smile:

2 gillningar

En hue lampa som är på max drar 16kWh på 1000 timmar och fyller upp ett rum 1600 Lumen.

En snabb googling så kostar lampolja 69.90:- för en liter. Hur länge räcker det?

Inte en aning, köpte dock lampoljan för 59 spänn på classe. Ger ju både värme och mysfaktor.
Blir dessutom lite nostalgisk då jag hade en sån hos min farfar när jag var i 6-års åldern och byggde kojor hos min farfar som hade jordbruk.

Du måste hata oljor på riktigt. :joy::joy::joy::joy:

2 gillningar

Klarar vi Covid så klarar vi nog elräkningarna. :joy::joy::joy:

Försökte mig på en liten trevare att man kanske skulle försöka ha fulla disk & tvättmaskiner istället för att köra halva. Fick en ilsken blick och rakt ner i halsen: Sa han med 32 stand by apparater. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Nostalgi och mysfaktorn köper jag till 100%

1 gillning

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Elbolag och elpriser

Nu blev jag riktigt sur. Skulle klippa häcken. Testar den sladdlösa häckklipparen och den funkade fint. Lommar iväg till häcken och maskinen är stendöd..:rage:

Fel färg på maskin, Bosch ska vara blå.

3 gillningar

Så sant så. Men de är dyra även i grön kostym. Upptäckte för övrigt att när batterier sitter i(testade två) börjar varningslampan för temperatur att lysa. Är inte det lite märkligt? Den är ju inte igång.

Det kanske är på dig den mäter tempen. :joy::joy:

Har haft några gröna Bosch, alla med dåliga batterier. Skruvdragaren drog ur batteriet när den låg så den fick laddas varje gång. Provade även att ta loss batteriet men det hjälpte inte mycket, varade ett par minuter. Den DeWalt jag har idag kan ligga ett år utan laddning och det är bara att köra på.