Dom är 7 och ett par år yngre tror jag. Jag är inte upprörd så sett eller känner mer att det är lite otacksamt typ...
Jag är redan världens bästa moster så det behöver jag inte tänka på så mycket men jag känner att det räcker att den personen som fyller år får presenten, jag spenderar tillräckligt mycket pengar ändå.
Jag vill också skämma bort dom men jag bor ensam, har en ekonomi och allt sånt... det är inte så bara för mig. Så även om deras föräldrar är civilingenjörer så är jag i lite annan ekonomisk sits.
Ja jag vill ju bara vara den roliga och coola mostern, inte en annan sträng vuxen liksom.
Står du dem tillräckligt när behöver de från dig hör hur det funkar i verkligheten. Är du dem inte så nära får du jazza runt lite och hantera situationen.
Nu var ändå föräldrarna med så dom fick ta det, men träffar inte dom barnen så ofta så jag är bekväm med att säga till dom. Det är ju såklart tråkigt men så är det när dom väljer att bo längre bort haha.
Barn är så olika och oavsett hur episk förälder man är så går inte allt in alla gånger. Min dotter skulle kunna äta en 12 rätters middag hos kungen utan att göra bort sig medans min son knappt kan äta på McDonalds utan att skapa lite kaos.
Både jag och min fru är väldigt måna om att våra barn ska uppskatta allt de får av oss och andra och vara artiga och tacka och så vidare (det som typ alla föräldrar strävar efter). Vi vill att de ska uppskatta allt i livet och oftast så gör de just det men ibland så slår det lite slint i skallen på dem (läs sonen). Grabben är 5 år och dottern 8 så det skiljer sig en del men just det där med presenter kan slå fel här hemma ibland. Vi har märkt samma sak som du skriver om att en blir lite ledsen och besviken om den inte får paket och det som är en nackdel men samtidigt så jäääääävla underbart med barn är att de är så ärliga och alltid säger vad de tänker. Så grabben har precis som i ditt scenario undrat vart tusan hans paket är när någon annan får och vad jag egentligen vill komma fram till är nog att ta inte för stor vikt vid det.
Jävlar vad luddigt detta blev efter allt får många whiskey men summa summarum - lägg ingen vikt vid det, barn är barn.
Barn kan hata dig ena sekunden för något men 23 sekunder senare så är man deras superhjälte igen. Så slutpläderingen här är nog helt sonika att låt det vara och tänk på att barn glömmer snabbt och barn är barn.
Har själv två barn under 5, det är väldigt lätt att skämma bort dom. För att inte tala om släktingar ( de är de första barnen i min syskon skara), så tyvärr får de nog en skev bild V verkligheten just nu .
Men vi försöker jobba med att förstå värdet atv saker och presenter. Men den polletten sjunker nog först ner om några år.