Nu blev jag riktigt sur (2022)

Jag lider med dig :slight_smile: Faktiskt!

1 gillning

Bara du är min vän!

1 gillning

Beställde och betalade en Hue-lampa att plocka upp på Elgiganten.

Får iofs inget sms. Kommer dit och värsta hönsgården sätter igång. Det slutar med de påstår att de inte har någon..:rage:

Betalningen tror de återställs. Annars ska jag höra av mig om 4 bankdagar..:face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Detta att boka och hämta upp har aldrig fungerat smidigt för mig.

2 gillningar

Elgiganten i Storstockholm är lika duktiga på att anställa kompletta idioter som Kjell är på att anställa fantastisk personal.

7 gillningar

Det ligger något i det faktiskt.

Ovanligt när du är inblandad. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Jag har aldrig haft problem med boka/betala och sedan hämta upp när sms kommit.
Men det har varit i Göteborg och det skulle väl vara konstigt om det var sämre här (är i Stockholm nu). :man_shrugging:
Jag måste säga för att vara en stor kedja har jag bara gott att säga om Elgiganten.
Köpt både kyl, frys, diskmaskin, micro och annat.
Sedan är väl inte produktkunskap deras starka sida men har man gjort sin egen efterforskning är bemötandet bra.

Jag har testat på flera kedjor och inte en enda gång har det fungerat. Nu betalade jag dessutom, de andra gångerna tror jag jag betalade i butik. Jag har alltså åkt dit och köpt saken som vilket djur som helst..🫣

Jag är också i grunden ganska nöjd med Elgiganten, inte särskilt kunniga men mina ärenden brukar lösas.

1 gillning

Sluta handla som ett djur så löser det sig. :joy::joy:

1 gillning

Minns när jag skulle köpa min Q90r där och en snubbe kom fram och frågade om jag ville ha hjälp. Sa att jag var påläst och bara ville kika på tvn innan jag köpte den. Han gav sig inte så jag frågade vad skillnaden var mellan Q80 och Q90 för att testa hans kunskaper.

Han svarade: Ja den stora skillnaden är att Q90 har bättre data.

Joooooorååååsåaaattte

6 gillningar

Hur är det med barn egentligen?
Jag lunchade med ena syrran, hennes man och deras två pojkar idag.
När vi var klara åkte dom med förbi mig en sväng så jag kunde ge den äldsta pojken hans present då han fyllde år förra veckan. Direkt efter utbrister den yngre "Till mig då???".
Samma sak hände när jag gav den yngsta present i början av året, då började den äldsta följa efter mig och kollade om jag hade något mer och sa något i stil med att jag inte skulle glömma av honom nästa gång jag kommer.
Är det så här barn beter sig? Jag tycker det är så otacksamt och börjar tröttna på att ge dom presenter.

Nej verkligen inte. Men är det inte bättre att du förklarar för barnet hur det fungerar? Eller pratar med föräldrarna.

Syrran sa ju till, något i still med "Men vi har ju pratat om detta" och så vidare men det verkar ju inte direkt ge någon verkan.
Känner inte att det är min plats att uppfostra barnen heller eller förklara för dom hur det funkar. Jag blir så ställd när det blir på det sättet med.

Min andra systers två pojkar är inte alls såhär.. sån kontrast.

Oj det tar mer om någon annan säger till än föräldrarna ibland. Jag har aldrig tvekat att tillrättavisa mina syskonbarn när dom betett sig tvivelaktigt.

Är det en spontan present så ger man båda är det födelsedag får bara den som fyller år. Sen gammalt. :joy:

3 gillningar

@anon29666066 Förstår vad du menar men det är inte min plats att göra det, jag träffar dom så sällan med då dom bor längre bort än resten av familjen.

@RolexJocke Precis, så tänker jag med. Sen brukar mina föräldrar ge till andra brorsan när den andra fyller och det är kalas... då kanske dom får för sig att alla andra kommer göra det med, jag vet inte..

2 gillningar

Mer Baby Shark-information. Han menade nog processor, vilket ju stämmer.

Tyvärr inte, ni fick den korta versionen :joy:

1 gillning

Hmm, ja alla barn är väldigt olika. Precis som vuxna :rofl:. Hur gammal är dom? Är ju stor skillnad på om du behöver bli upprörd eller ej tänker jag. Fyra år eller tolv år?

Men det är nog ner förväntan och vana som styr det beteendet. Är de vana med att få presenter, även när det inte är ”deras tur” så kan man ju förstå att det frågas. Då är det ju mera omgivningen du ska titta på och inte barnet. Köp en liten Lego gubbe till den andra nästa gång, så ja blir du ju världens bästa moster :heart_eyes:

Jag kan inte vänta på att få skamma bort mina syskonbarn!

Håller med dig i att det inte är din sak att uppfostra, i min värld ska mor och far föräldrar, fastrar och farbröder bara var gläde i barnens hjärta.

Så kan jag som förälder stå för allt det ”tråkiga”. Min åsikt ialf.