Nu blev jag riktigt sur (2022)

hahaah har precis haft vård av min s5 pga det. Ska starta den strax och se vad som händer.

Enda som fuckat med min är Yoshi som lägger sig framför den och muckar gräl hela tiden. :joy:

1 gillning

Blev jäkligt bra :see_no_evil:

1 gillning

Har du flyttat in i lustiga huset?

2 gillningar

Tack.

Nu kom det igång, men ett jäkla sätt helt oannonserat. :joy:

2 gillningar

Att man aldrig (nästan) kan spontanhandla Apple-grejer. De har event, de slår på stora trumman vid lanseringar, men det finns aldrig det man vill ha, i lager. "Obekräftad leveranstid" är normen för allt.

Går man in på någon av de större kedjorna och bara söker på Apple - så är det inte mycket som finns i lager.

Bor man, som jag, i en stad utan Apple Store (fysisk butik) så kollar jag ofta på Macforum, men samma där - aldrig något på lager.

Sen så kan man ju då, om man vill få hem något tillslut, beställa via apple.com och då kommer det väl hem, någon gång, men det känns inte så spontant.

Nu är det mest datorer, Mac Studio, MacBook Pro/Air jag kollar på

Hänger inte riktigt med, om du kollar på apple.se finns väl det mesta med bra leveranser? Sedan får man ju vara sur hur som helst i den här tråden..:sweat_smile:

3 gillningar

Supply and demand. :wink:
Det är rätt hopplöst i hela IT branschen. Svårt att få tag på saker överhuvudtaget och jag tror personligen det blir ännu värre på sikt.

3 gillningar

Ja det är riktigt hopplöst just nu, man ska vara glad om man får tag i vissa teknikprylar.

2 gillningar

Det jag önskar är ett coral kort hem, men det är halvt omöjligt.
Går inte ens att beställa mat ordentligt nu. 75 minuter väntan på min KFC beställning.. och då har det redan gått 45 minuter sen jag beställde. Skandal. :joy:

Coral? Minneskort?
Haha jävlar, den maten lär vara kall när du får den. :sweat_smile:

Skitsur är jag :slight_smile:
Nä, men jag håller lite koll på Mac Studio och visst jag kan beställa, den kan komma när den kommer och jag sitter inte i sjön, men jag gillar inte att vänta :wink:

2 gillningar

Coral ai kort från Google :slightly_smiling_face:

Maten kom precis. Delivery service vi använder här verkar rätt off ibland. Varm mat och 2 extra mash potatoes utan kostnad. Så är glad igen! :joy::heart_eyes:

2 gillningar

Tänkte vi skulle se damernas match mot England. Har Telenor Stream. Som vanligt (ofta) strular Telenor-appen så vi inte kan se matchen :face_with_symbols_over_mouth:

Kör du med Apple TV så hjälpte det att starta om den helt via inställningar och sedan system.

Funka inte för mig. Går ej kolla. :confused:

1 gillning

Vet hur det är – sitter just nu med OLIKA tjocka kanter på mina skärmar i väntan på min andra Studio Display :flushed:

2 gillningar

Inte en dag utan nya höjder på den priviligierade CIS mannens plågor :grinning_face_with_smiling_eyes:

De verkar ju hela iallafall. :joy::joy: