Själv så är jag nog mer lite chockad än arg. Jag servade bilen och passade på att testa en elbil under tiden. Det var visserligen kul, men sen hämtar jag min bil och kör hemåt. en bit iväg märker jag att min BT kopplar inte upp. Kör en ganska lång bit innan jag hittar en parkeringsficka för att kolla i bakluckan där jag la väskan. Hm, ingen lur och sedan piper klockan att telefonen är lämnad. Ok, glömt den på verkstaden.
Då gör jag en U-sväng och börjar rulla tillbaka, ska tilläggas att jag svänger runt ganska sakta. Samtidigt kommer en bil från en utfart från en köpcenterparkering i full fart och får såklart bromsa för han räknade inte med att jag vände. Ser gubben sitta och vifta ilsket i bilen.
Irriterad viftar jag tillbaka och tar nog upp fingret med.
Ser att han då gör en u-sväng verkar köra efter. HAn följer efter i ett par km tills jag svänger in på verkstaden och parkerar. sen hopapr han ut ur bilen och undrar varför jag räcker han långfingret när han inte gjort något fel alls. OCh han hävdar att u-svängar är helt olagliga oavsett vart du är och jag borde läsa på.
Ska tillägga att han hade en riktig skrotbil, och så säger han att jag har en skrotbil och hade kunnat köra på dig om jag hade velat och du hade stått där med massa skador på din fina bil!!
Men jag hade barnet med mig i bilen och ville inte göra det. men samtidigt säger han att man ju itne ska skada varandra med avsikt.??
Alltså! Hur sinnesrubbad får man egentligen vara?????
Ja, verkligen intressant fenomen. Att man vänder runt en bil, följer efter i x 3-4 km och parkerar på samma ställe och börjar tjafsa.... Känns inte som man har alla hästar hemma. Men man har ju RÄTT"!! ALLTID.Nej jag har företräde när jag kommer från en parkeringsplats, och U-svängar är förbjudna överallt... Att han själv gör en för att vända runt bilen får man tydligen?? Hur går logiken till egentligen?
Och skulle han visa barnet hur man beter sig som vuxen??
Regelverket när det gäller körkort verkade denne inte ha speciellt bra koll på. Kanske fukade trafiken i landet personen kom ifrån men mig veterligen inte här. Någon får gärna visa att man inte får vända runt en bil på väg. Har för mig att u-sväng förbjudet skyltar finns på ställen där man inte får göra dem, annars är det väl ok? särskilt som vägen var helt tom.?
jag brukar hålla mig i skinne och inte tuta, gestikulera på folk som gör det mot en, för man är rädd för sådana här tomtar...
Visste inte om jag ksulle försöka skaka av mig efterföljaren eller köra till verkstaden som planerat. Tänkte att har edenne sett mitt regnummer så är det lika bra att ta konfrontationen hos en bilfirma så man hade vittnen...
Den där såg ju läcker ut, men djäkla dyr. Har du en sådan? Mest nyfiken på om vågen fungera. Det skulle ju ta bort ett moment om den är smidig och det är jag beredd att betala lite för. Nu fungerar ju min gamla, men någon gång går den ju sönder..
Nej jag har den lite fattigare utan våg. Det var den jag tänkte skicka men skickade fel länk.
Är supernöjd med den kvarnen.
Ända negativa är att den låter lite...
Jag har en dålig jobbvecka känns det som.
Ett program funkade inte och då hänvisade jag till systemadmin, som sedan ringer upp mig och ger mig en avhyvling för att det är en annan sak som ligger nere som orsakar det.
Något ingen av oss fått info om förutom dom som sitter i driften.
Gick för att prata med teamleadern om det och tappade det helt och började gråta. Kanske inte direkt sur eller så är jag så frustrerad på allt så jag gråter, tror det byggts upp under veckan efter måsskit, kärringar och allt sånt.
Bara så trött på att man inte får info och att folk är så jävla otrevliga hela tiden.
Behöver något sätt att bry mig mindre om jobbet på, få distans. Tips mottages tacksamt.
Ja och jag frågade dessutom teamleadern direkt efter samtalet med användaren och han sa att det var rätt då vi inte har info om detta programmet utan det är dom ute i verksamheterna.
Och så ringde hon direkt efter då som är systemadmin och var irriterad och då var det en större grej som låg nere som orsakade det men som jag omöjligt hade kunnat veta.
Jag vill ju bara hjälpa, jag bryr mig så mycket om allt och alla… det gör så ont i mig när man får den sura behandlingen tillbaks.
Ibland när folk är sura/ilskna så brukar jag sätta på mig min övertrevliga aura och vara väldigt bemötande och vänlig. Kan ibland överdriva situationen med att allt är såklart mitt fel som borde vetat sånt jag inte kunde veta.
Surtanten kan du ju bemöta med att det är helt förfärligt att kvinnor får jobba inom IT, de ska ju bara vara hemma vid spisen och passa barn…
För den kvinnosynen verkar hon ju ha.
Ibland lyckas man belysa motpartens dåliga sidor och kanske får denna att reflektera över hur den beter sig.
Hoppas du snart får en paus från den dåliga energin och kan fokusera på livets goda.
Ja det är nog det bästa sättet att bemöta dom på, jag brukar bara bli så ställd och glömmer allt sånt när jag får det bemötandet…får öva.
Jag sa det till henne att jag förstår vad hon menar men att det är inte upp till mig vad jag får göra eller inte. Att hon ringer och är sur mot mig hjälper inte direkt, då är det bättre om dom informerar oss från första början istället så vi vet vad det handlar om.
Sen ringde hon upp vår drifttekniker direkt efter och var på honom om att alla behöver kunna göra det som han gör och då förklarade han för henne att det finns en anledning till att det ligger på driften, det är inte så bara.
Om två veckor och två dagar har jag äntligen semester i 4 veckor. Känns väldigt långt bort just nu men tiden går ändå rätt fort.
Ibland vill jag helt byta bransch, fått ta så mycket skit som tjej men har inte direkt lust att skola om mig och detta är ändå något jag är väldigt bra på.
Men det tär på en.
Förstår dig. Har inga bra tips att ge. Du måste ha någon att kunna ta ut frustrationen tillsammans med. Att kunna klaga på alla idioter utan att behöva ta hänsyn har alltid varit ett utlopp för mig