Nu blev jag riktigt sur (2020)

Haha, klösskydda inredningen :joy:

Har ni katt?

Nej, varför undrar du det?

Jag såg klösbrädan vid kylen. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Exakt :confused:

Sätt i en råttfälla så lär hon sluta klösa.

Förstår hur du tänker :smile:

1 gillning

Hatar alla på Tradera som bara förstör. Man måste fatta att om man budar så måste man förstå konceptet. Fick lägga upp min auktion igen och fick 150kr mindre. När den första vann auktionen så var det inget knyst trots upprepade försök till kontakt, lovade betala men sket i det. Fick lägga upp annonsen igen men fick då bara 520kr istället för 670. Jag vet att det är lite pengar, men fan vad arg man blir ändå.

Anmäl köparen

Jag gjorde det, men trist som fan ändå. Fick mer för en 32GB iPhone SE än en 64GB med alla tillbehör.

Apropå tradera, i veckan så dök det upp en kund i banken som uppenbart höll på med bedrägerier via blocket och tradera. Det jag undrar är, hur blåser de folk via tradera? Måste inte säljaren skicka varan innan han får betalt?

Det brukar väl vara köparen som betalar i förskott vanligtvis. Men idag finns det ju betaltjänster där man sätter in betalningen och så når den inte säljaren förrän köparen godkänt varan. Oftast är ju blåsningarna uppenbara iallafall vid vanlig annonsering då oftast priset är misstänkt lågt.

Vanligast är väl att köparen betalar och så får man en tegelsten istället för varan. Eller att varan är trasig mm.

Aha!
Det är så kretinerna agerar :confused:

Mina “regler” på Tradera:

1: Ser jag något intressant då kollar jag omdöme:

a) Dåliga omdömen de senaste månaderna, undvik.
b) Inga omdömen, de säljer för första gången och det är dyra saker, undvik.

2: Buda alltid sista sekunderna.

3: Betala blixtsnabbt, vi pratar inom en minut efter vunnen auktion.

Fick 970kr för min iPad mini gen 1. ”Värdelöst, oanvändbar ” som vissa skrev här. Fick betalning sekunder efter vinst.

1 gillning

Det mesta går ju att sälja, ibland har man flyt, ibland inte. Vet en som sålde en tub hår gel som hon tagit en test klick ur. :joy::joy:

Varför är det av vikt att betala blixtsnabbt?

För mig några anledningar.

1: Personer som får snabb betalning brukar bli glatt förvånade och därigenom blir det enklare vid eventuella problem.

2: Jag har bättre koll på min ekonomi, det är helt enkelt fixat.

1 gillning

Ligger jag och lurar på auktionen betalar jag direkt men ibland så vinner man ju på autobud eller sniper och då betalar jag när jag är vid datorn nästa gång.

Förhoppningsvis skickas varan omgående.

1 gillning

Sambon bad mig tagga ned då vinnaren hade lagt autobud och vunnit auktionen. Men för min del så har jag alltid fått mindre för varan när auktionen har startats om. Blev en 4 år lång paus från Tradera, men har börjat igen senaste månaden.