Bättre det än männsikor som säger: “Jag är upptagen just nu, ring mig imorgon”
För att sen inte svara. 
Jag har stor respekt för er som har tålamod att arbeta med det där.
Det är tufft, men jag har många som ringer till mig varje dag och ber om nya iphones, samsungs osv.
Kör man ärligt så är det inga problem. 
Du menar som @Marcus_Attefors? 

Tycker att det är tufft att arbeta som telefonförsäljare. Så mycket skit ni får ta. Hade en diskussion med en kollega som berättade att hon sa att hon inte var intresserad och bad comhemsäljaren lägga på, men det gjorde han inte. Även att en bekant lyssnade igenom allt trots att han inte var intresserad.
Blev aningen upprörd och frågade varför de slösade telefonförsäljarens tid. Det är deras jobb och man behöver inte vara dryg mot dem.
Är en aning frustrerande när man berättar vad det gäller och dessutom skickar ett avtal till personen som de tittar på och ser att allting stämmer men ändå inte väljer det för att sedan ligga kvar på samma avtal som kostar 50% mer.
Fattar inte hur människor tänker ibland.
Jag kan förstå att man är misstänksam och gärna vill titta över saker, men när det är svart på vitt och någonting bättre, varför väljer man inte det då? 
Som företagare handlar jag upp och konkurrens utsätter vissa saker med något års mellanrum. Tiden finns inte att varje månad se över abonnemang/ el / pensioner / kontorsprodukter / IT mm. Får väl ett samtal från telefonförsäljare om dagen och oftast förstår de när man tackar nej men många försöker prata och prata trots att jag förklarar ovanstående. Sedan har vi hela grejen med inbokare som till varje pris vill ha ett möte oavsett om det kan leda till affär
Förmodligen att de har blivit blåsta en gång och därför vill hämnas. DN ringer hela jävlas tiden och senaste tiden så säger jag att jag inte är intresserad. Tack och hej. Hallon ringde och plågade mig efter att jag hade sagt upp abonnemanget efter 3 månader då jag hade fått mina Eurobonuspoäng.
Personligen köper jag aldrig något från en telefonförsäljare. Numera är det säkrare dock då avtalet skall ske skriftligt, men man får se upp och inte trampa på minan när oseriösa säger att man ska svara ”ja” på ett sms som de skickar till en.
Det har jag all respekt för, man ska vara vaksam och kolla över alternativen, jag rekommenderar ibland att de byter operatör även om det inte ger mig någonting… Beror helt på kundens behov.
Hypotetiskt, om jag ringer till dig och vet att alla dina 5 företagsabonnemang kan förbättras och säger att du sparar in 20000:- på det. Vad skulle du säga då?
Förmodligen är det så. Det är tråkigt att många råkat ut för blåsningar. Vi får höra det varje dag… och dessutom ser vi det varje dag när vi kollar kunders abonnemang. 10 stycken datasim kort med förhöjda avgifter och skit produkter som skickats ut.
Privat så gäller det skriftliga avtal enligt lag. Företag får fortfarande köpa via ljudinspelningar. Mina äldre kunder har jag fullmakt på och de mailar/ringer bara om vad de vill ha så beställler jag åt dom. Nya kunder så kör jag oftast digitala avtal som de får läsa igenom och sen signera. 
Försökte skaffa ett till 3-extra SIM, men det var tvärnej från Tre
har ett av de eftertraktade 100GB tresurf för 149kr/månad när det begav sig. Samtidigt så har jag 3 obegränsat surfa. Kaka på kaka,
Jag skulle säga att det verkar intressant och rent hypotetiskt är detta mycket pengar jämfört med vad jag betalar för totalen så hade jag bett dig om en offert och gjort en utvärdering och upphandling i förtid enligt min personliga plan
Hmm…
Har faktiskt rätt dålig koll på 3 även fast vi säljer det.
Hos Telia kan man ha 5 stycken datasim till sitt obegränsade abonnemang (1TB i månaden egentligen).
Förr var det så att man var tvugen att skicka sms om man använde mer än 20gb per dag, men nu är det 1TB i månaden som gäller. 449kr i månaden för företagsabonnemang. 49kr extra per datasim 
Då hade jag mer än gärna skickat ut det och förväntat mig en återkoppling om dina tankar och vad du tycker. Vilket jag tycker är fullt rimligt, även om du väljer att ta någonting annat. Men människor som säger “skicka ett mail och offert så återkommer jag” för att sen inte ens svara eller återkomma och i vassa fall t.om. ringa till en operatör själv och ta samma deal. Det är svinigt. 
Låter som om du är fast i din bubbla och blir förvånad när folk inte gillar telefonförsäljare, bara för att du tycker du är trevlig och säljer bra saker.
Problemet med telefonförsäljare att de inte är efterfrågade och så ringer de. Som att komma ut från ICA och så ska någon från Coop fram och börjar höra efter vad ens matkasse kostar och sen visa att man minsann kunde få det lite billigare hos Coop. Det finns ingen tanke på att man kanske känner sig trygg på ICA och man känner folk där, upplever att grejerna är bra osv, Coop grabben har bara priset i fokus samt att han inte är efterfrågad, folk tycker inte att de ska behöva motivera varför de går på ICA istället för Coop för det har ingen med att göra.
Det håller jag med om. Jag respekterar allas tid och brukar säga direkt om det stämmer att jag är nöjd med min nuvarande leverantör och det hänger på priset för samma sak. För det är viktigt att jämföra äpplen och äpplen och inga päron 
Sedan de som frågar får jag se dina fakturor innan jag lämnar pris eller jag kan sänka din kostnad utan att veta vad jag har, ger jag inte mycket för
Lugn nu… du jämnför äpplen och päron.
Om du har en operatör idag som du haft senaste 5-20 åren och jag ringer och ger dig någonting billigare och bättre med samma operatör, vad är problemet då? Det handlar inte om att byta någonting.
Jag byter aldrig operatör åt en kund om de inte själv frågar om det. Vårt huvudfokus är alltid att hjälpa kunder hos sin befintliga leverantör och att de ska stanna där, i mitt fall är det 99,2% Telia.
Kunder som har haft samma gamla avtal sedan 2009 betalar galna priser men väljer inte ens att lyssna på vad man har att säga.
För operatören får de givetvis ligga kvar, det är bara bra, då de tjänar mer, men det är ju inte bra för kunden. Som företagare kan jag personligen tycka att man borde vara lite mer öppen och mottaglig för vissa saker, eller åtminstonde göra ändringar själv om man nu ska se till företagets bästa. 
Du är en fin person! 
Nä, när folk gissar och höftar så blir det illa, sånt orkar jag inte hålla på med. Jag ger alltid det lägsta priset vi kan ge, plus att jag skickar med skärmskydd + skal till alla utan att ens säga det. Dom gånger det blivit fel (för det blir det ibland oavsett hur tydlig man ens är…) så backar jag hellre än att säga “men du skrev ju under eller du har ju godkänt detta.” Kunden ska alltid vara nöjd, det är då de kommer tillbaka.
Försöker alltid finnas tillgänlig till mina kunder. Oavsett dag eller tid på dygnet. Det uppskattas i långa loppet. 
Det du skriver om visar ju på ett större metodproblem. Om man har ett erbjudande som är klart billigare än kundens nuvarande kostnad och inga dolda konstigheter så är telefonkontakt troligen allt för ineffektivt med tanke på det du skriver. Det är förvånande att man anser det lönsamt att bedriva den verksamheten med tanke på vad både du och andra lyft upp här, vilket överensstämmer med mina erfarenheter.
Det här handlar såklart inte om dig, du tillhör säkert toppnivån av säljare, men strukturellt räcker inte det. Det känns som en verksamhet som har genomgått allt för låg grad av uppföljning, utvärdering och forskning.
Alternativet är såklart att insatskostnaden är så låg att lönsamhet uppstår utan särskilt hög framgångsnivå, på aggregerad nivå.
Om ditt uppdrag framförallt är inriktat på att erbjuda kunder lägre kostnad men motsvarande tjänst finns all anledning för dig att ifrågasätta metoder som både du/ni och framförallt andra säljare använder. Det är ju uppenbart att branschen beter sig på ett sätt som försvårar för dig. Det kan aldrig vara kundernas fel, det är branschens eller företagens fel.
Hur lugn som helst, men du har inte förstått något av det jag skrev, du ser bara mig mig mig mig mig, ingen som helst uppfattning om dess helhet. Eller ens lyssna på vad företagare skriver i tråden.
Nu kan vi prata dig, om du har tidigare kunder som inte vill lyssna på dig, kunder som skulle spara en massa pengar, då kanske det inte är dom det är fel på?
De gånger jag har reagerat på säljare som erbjuder mig bättre saker än vad jag tidigare har haft då bör de fundera över hur de tilltalar mig, hur de agerar, hur de lägger fram saker och ting.
De kan skylla hur mycket de vill på mig, men de har gjort något att jag skiter i priset och blivit irriterad och när jag och andra blir irriterade, då skiter vi i priset.
Men jag antar att du kommer fram till att kunderna är “korkade” och du är den enda som inte gjort fel? För det är så du beskriver det hela.
Sen bör du läsa igenom det jag skrev igen, för att få en uppfattning om hur telefonförsäljare är.
Själv har jag sagt åt Tre att skriva på min profil, Ring aldrig mig, ringer de blir jag irriterad och jag är inte rolig när jag är irriterad.