Nu blev jag riktigt sur (2020)

Jag tror i största allmänhet är folk less på telefonförsäljare p g a det finns mycket oseriösa sådana.

2 gillningar

Man har lärt sig att inte lita på telefonförsäljare. Låter det för bra för att vara sant finns det oftast en hake.

1 gillning

Jag är alltid supertrevlig mot telefonförsäljare men har extremt svårt att lita på dem (tyvärr). Vissa bolag har svärtat ned branschen och alla inom det yrket får lida. Det är extremt svårt att svara och inte tänka “hur skall den här personen försöka lura mig nu”. Sen med dagens teknik känns det omodernt med människor som skall ringa och ge erbjudanden tycker jag.

Jag får även känslan av att 80,90 och 00-generationen använder hellre prisjakt, jämförelsesidor och liknande än att prata med en försäljare på telefon. Men det är en renodlad killgissning.

3 gillningar

Fast man kan väl ändå lyssna på vad det gäller?
Räcker med att man säger “Hej, det gäller Telia…” Så lägger dom på.
Då är det kunder som betalar 529kr i månaden och kan få 299kr i månaden för dubbel surf och samma villkor.
De tar gärna det i butik OM de ens får det erbjudandet, men när man ringer så är det anti direkt.
Det finns faktiskt också människor som jobbar med TM och inte är rövhattar och hjälper kunder. :slight_smile:

Tror skillnaden här är att det är kundens val att gå in i butiken. När det ringer så har kunden inte bett om det. Men att bara slänga på är inte nice oavsett.

3 gillningar

@Marcus_Attefors Du svarade ju inte ens när jag ringde dig! (Och lämnade voice mail, gällande) så du får inte uttala dig! :face_with_symbols_over_mouth:

Haha va? Har du ringt mig? När då?

Förstår inte varför det måste ringas om erbjudanden. Skicka ett mejl så kan jag läsa det när jag har tid i stället för att bli störd under ett möte, när jag äter lunch eller när jag lägger sonen.

2 gillningar

Var typ en månad sen. Vi hade en kampanj om iPhone 12 Pro för 2160kr. Så provade ringa dig om jag fick promota det i bubblan, men du tryckte på upptaget. Fick tag på @Esse istället. Mer hyffs på honom :slight_smile:

1 gillning

Aha! Minns inte ens det, var säkert upptagen! Men fick ingenting i röstbrevlådan, den lyssnar jag alltid av,

Det är ju även så här att har jag ett Telenor abonnemang som är på väg ut ur bindningstiden så blir man nerringd av diverse försäljare som har världens deal på gång men de har inget med Telenor att göra mer än att de är ÅF för deras tjänster. Sen var det ju poppis att spela in kundens svar och redigera in de i det inspelade samtalet där de då gjorde beställningen som de egentligen avstod, det är nog en av anledningarna till att luren läggs på blixtsnabbt. Hade det lagstiftats att man inte kunde göra muntliga avtal på telefon utan kräver en underskrift hade nog rensats upp en hel del. Finns ju riktigt oseriösa call center där säljarna inte skyr några medel för att få sin provision. Många tjänar grymma pengar, gäller även tele/abonnemangs försäljarna i galleriorna.

2 gillningar

Skickar gärna ett mail om man seriöst vill det och tar till sig av informationen. Problemet är att de som säger “skicka ett mail” så får man inget svar eller så tittar de inte ens på det = slöseri på min tid också.

Du verkar bra. De jag pratat med har alltid försökt stressa med t.ex. ”erbjudandet gäller bara just nu” när jag bett om att få informationen via e-post eller någon webbsida så att jag kan läsa igenom i lugn och ro innan jag bestämmer mig.

2 gillningar

Bortförklaringar! Tänk om jag ville köpa reklamplatser för 10000000000000USD på sidan :wink: :shushing_face: :heart:

Haha nej då! Brukar alltid svara på okända nummer då det ofta är PR-bolag som ringer mig om diverse saker. Satt med största sannolikhet i jobb om det var under arbetstimmarna =) Du får prova igen nästa gång =)

1 gillning

Ouff det där är så jävla illa.
Jag känner till flera bolag som har några säljare som fular rejält men oftast blir det inte långvariga i branschen.
Kan också säga att jag har några kollegor som jobbat länge som tjänar väldigt bra (inte som dig kanske) men riktigt bra för att vara här i Thailand. Kunder som de haft i 8+ år och aldrig varit några problem. Alltid raka rör och ärlig dialog.

Förstår att det är en rädsla för vissa, men förstår inte hur man kan säga “NEJJJJJ!” När man säger att de kan få ett avtal skickat till sig där allt är tydligt och det inte är bluff och båg. Synd att det finns folk som förstår hela branschen :frowning:

Personligen tror jag det har varit för mycket humbug och blåsningar i branschen tidigare och sådant sitter i länge. Det är tråkigt för de som vill göra ett bra jobb och ge kunden ett mervärde men tyvärr så tar nog misstänksamheten över då man utgår från att varför ringer de just mig? Framförallt i dagens läge då folk blir uppringda av personer som försöker att ta över deras bankkonto gör nog att de lägger på, better safe than sorry är nog resonemanget.

2 gillningar

Sånt har jag inga problem med överhuvudtaget! Skickar gärna över ett avtal som man kan läsa igenom i lugn och ro. Har man frågor så ringer eller mailar man. I slutet så förväntar jag mig ändå att man hör av sig och säger “nej tack, pga… eller ja tack.”

Finns folk som bara ber om saker och sen händer ingenting eller så tar det bara informationen vidare och tar samma deal “direkt” med Telia även om jag ger samma. = Jag får inte mina lunch pengar och kunden tar upp min tid helt i onöjdan.

1 gillning

Helt klart! Förstår det till 100%. Det finns en hel del bolag som blivit kickade som ÅF bara för att de fular och flera är på väg att försvinnar…
Det är synd, jag förstår kunder som säger nej direkt. De kanske har blivit blåsta förr, men alla är inte likadana och mycket har hänt senaste 10 åren.
För mig är det frustrerande när man vill hjälpa men man får ett blankt nej direkt utan att säga vad det gäller. :slight_smile:

Inget dig emot men av mig får man inte ens ett ”nej” längre. Jag har slutat svara och de som envisas med att ringa blir blockerade.

2 gillningar