Nu blev jag riktigt sur (2020)

Spotify för tidningar.

1 gillning

Vad jag kan se så finns teknikens värld inte i Readlys app

1 gillning

Det var jag som mindes fel. Wype heter det visst.

Alger idag på stranden :angry:

Vi gick 500 m på stranden och hittade faktiskt utan alger20200718_142742

4 gillningar

de som tillverkar fjärkontroller till AC är nazister

2 gillningar

Trodde först det var ytterligare en ny fjärrkontroll till Apple TV.

Nu har det fan gått för långt, trodde detta var ett skämt men icke.

Sjukt hur vissa “tänker”. Det är ju dessa människor det är fel på, som har dessa tankar.

2 gillningar

Exakt, jag förstår verkligen inte. Ännu värre att Audi ber om ursäkt. För vad? En liten tjej som äter en banan? Herrejävlar va skev denna värld är.

2 gillningar

Det är ju iofs bara artikelns rubrik som påstår att det handlade om bananen.

Audi själva åsyftar ju inte på det. Den fick framförallt kritik för att placera ett litet barn framför grillen på en bil och vilka signaler det ger runt trafiksäkerhet.

Nej Audi gör inte det men twitterfeeden innehöll inlägg att det var sexuellt:

“Others said the image was sexually suggestive, as bananas and sports cars have often been seen as symbols of male lust.”

Shiri@home tweeted: “Little girl with phallic symbol in her hand. Clear, super…”

And DjBeeTee tweeted: “Let’s add it up: Red=eroticism, sports car=substitute for potency, animal print mini-skirt=sex appeal, banana=phallic symbol. But sure this is all just accidental…”

Om vi bortser från det så är det ju fortfarande en helt harmlös bild. En bil som står parkerad på en uppfart, ingen i bilen. Folk har verkligen för lite att göra på dagarna.

Som sagt, sjuka människor.

Skönt med lite vettiga inlägg dock :slight_smile:

However, Mark Kreuzer, an engineer and blogger, tweeted: “Hmm, well for me the message is: Audi RS4 = family car. Just as your own daughter makes your heart beat faster, so does the RS4. And both are of course cool.”

Det hade blivit ett annat ljud i skällan om hon hade stått där med en varm ananas. :rofl::rofl::rofl:

Biten av en kunds hund idag, bara en lätt punktering av huden som tur var…
Sen påkörd av en äldre herre på en cykelöverfart, gubben stannar och släpper över mig som han skall göra men börjar rulla direkt. Ingen skada på mig eller cykeln men en redig utskällning fick han.
Gubben hade bråttom, skulle på kaffebjudning.

4 gillningar

DHL :face_vomiting:

Beställde några grejer från Tyskland 2020-08-10. Första noteringen i appen mina paket dyker upp 2020-08-11. Idag, 2020-08-18,får jag ett BREV i brevlådan där jag skall bestämma en tid med dem för hemleverans. Fanns 2 tider att välja på, imorgon eller övermorgon 0900-1100. Är de så kassa eller har jag missat något. Kan inte påstå att jag som privatperson har så värst mycket att göra med det företaget.

Polestar.

Första leverans beskedet man fick var Maj. Sedan blev det flyttat till Juni. Sedan stog det Juli. I fredags stog det Aug-Sep.
Nu står det Oktober

Inte någongång har någon ringt eller mailat och bett om ursäkt och förklarat läget. ERP system som bestämmer allt och inte en bilhandlare.

Anteckning 2020-08-24 114133

Det är verkligen dåligt av dom att skjuta på det så många gånger. Har sett en del på gatorna här i Göteborg. Såg en mörkgrå härom veckan som var väldigt snygg.

Surt och oproffsigt. De första kunderna borde de verkligen göra allt för att ta hand om på ett bra sätt. I alla fall om man vill sälja bilar…