Nu blev jag riktigt sur (2020)

Sambon ringde precis och sa att vi haft inbrott i förrådet… J*vla idioter som inte kan låta andras saker vara ifred… :rage:

Yes, blir bara bättre och bättre… :+1:t2:

bild

Förra året gjorde vi cirka 6000 förlängningar av befintliga kunder åt Telia… på 8 pers. Finns många trogna Telia kunder :slight_smile:

1 gillning

Jag var en av dem en gång i tiden men de lurade mig och körde fulspel så jag sa upp allt (bredband, tv, tre mobilabb) för ett par år sedan :slight_smile:

Så tråkigt! :frowning: Jag får in en hel del ärenden av mina befintliga kunder där de blivit lovad saker som inte stämmer. T.ex. idag en kund som blivit lovad 2 x iPad 10.2 32gb cellurar för 499kr. Fast de hade lagt in 2 x 300kr i förhöjd avgift på 24 månader.
7200kr för en ipad som kostar typ 3500 ex moms. :frowning:

1 gillning

Var fan inspererande ärligt ändå.
UPS,FedEX,DHL hade sagt: “Du har säkert fått paketet, inte vårt problem…fuck you”

1 gillning

Sant. De va väldigt snabba med att erkänna ditt fel, Netonnet däremot kommer jag tänka efter en extra gång innan jag handlar av i fortsättningen… De har inte skött det snyggt!

Jag är ju inte från sverige så vet inte exakt vad netonnet men fått intryck att det är en stor lagerlokal där du plockar varorna själv?..
Lär ju försvinna direkt när Amazon kommer

1 gillning

Typ så ja, alltid varit min go-to när jag ska köpa elektronik. Men har svårt för att ge mina pengar till företag som skiter i sina kunder :man_shrugging:t3:

1 gillning

Netonnet var tidigare min go-to också. Mest för att en av grundarna är god vän med min syster. Men när de såldes till Siba slutade jag handla där.

1 gillning

Var handlar du nu då? Letar efter ny åf… Mediamarkt, Elgiganten och nu Netonnet är på min no-go lista :stuck_out_tongue_winking_eye:

Du får hålla dig till Ärlige @Esse. :joy::joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Men är det Netonnet som klantat sig? Det är väl Instabox?

Det var instabox som slarvade bort paketet, ja. Men det är ju Netonnet som får lösa det. Jag som konsument ska inte behöva agera mellanhand mellan försäljning och fraktbolag.

Netonnet ville att jag skulle sköta all kontakt med instabox för att de hade mycket att göra och va kort med personal, men efter mycket tjat så valde de att skicka ut en ny försändelse med expressfrakt. (Han sa “nu är vi snälla och bjuder på det”, ja det hoppas jag verkligen).

De får ju lösa det bäst de vill mellan sig sen.

Netonnet passade på att dra ner i och med Corona men har säkert aldrig haft så mycket att göra. Jag retunerade en vara och det tog abnormt lång tid att få tillbaka pengarna.

1 gillning

Ok, det är klart att Netonnet måste ersätta kunden omgående. Men jag vet att de vill gärna utreda en massa innan. Har man kundservice så skicka man en ny vara till kunden direkt och reder ut vad som hänt i efterhand.

1 gillning

Absolut, det säger jag inget om. Men de kunde skött det snyggare :man_shrugging:t3:

Helt rätt!

Lite Off topic: Pratade med en kompis idag som gjorde ett jobb åt ett mediabolag i Sthlm och de hade H&M som kund och de ville ha några reklamfilmer. Var över 100 pers i produktionen när han jobbade. Men han har fortfarade inte fått betalt av mediabolaget med hänvisning till “Vi väntar på att HM ska betala fakturan först…”

Men för helvete, frakten…

Haha men du bor väl inte alls långt från Hornbach?