Nu blev jag riktigt glad!

Känner mig riktigt nöjd efter lite förhandlande.

Hyr idag en betalterminal på jobbet som kostar 291:- + moms i månaden. Sen tillkommer det ett inlösenavtal som kostar 49:- + moms i månaden + 0,47% i avgift på säljbeloppen som betalas med kort.

Nu har jag bytt leverantör och får en ny trådlös terminal för 150:- + moms i månaden men har den gratis de första 48 månaderna. Se tar de 0,50% i avgift på säljbeloppen.

Så jag känner mig rätt så nöjd idag.

7 gillningar

Sura pengar ändå. Vad kostar det att ha Swish för företag.

1:50 per betalning och sen har jag ett företagspaket så jag slipper 39:- i månaden men det är väl inbakat i paketet.

Gjorde en liten rockad och kopplade upp mina gamla aktiva högtalare, Audioengine A2 från typ 2007 till vinylspelaren och satan så bra ljudet är i dom. Snart 20 år gamla, små och snygga och låter helt fantastiskt.

7 gillningar

Gött.

Kollar man på Gränsbevakarna Sverige så plockar de av folk både ett och annat. Nolltaxerare med LV väskor, Gucci kepsar, dyra klockor och ädla metaller ryker direkt. Så de håller nog en betydligt lägre profil idag.

2 gillningar

Ebba lär inte posta i denna tråden i alla fall !

Skulle tro att det ligger något mer bakom detta än att bilen lånades ut bara någon gång.

Jag skrev om detta i en annan tråd
Här direkt från Kronofogden

Tydligen rätt svårt att få tillbaka sin bil

Har graderat idag. Gult bälte nu (taekwondo)

20 gillningar

Då fick man vara med ett tag till :joy::joy:

10 gillningar

Snart jul. :joy:

6 gillningar

Såna där personliga grejer är alltid trevliga :slight_smile: Vi brukar oftast få en massa julgodis på jobbet skickade till oss från olika leverantörer etc. Men dessa är ju inte direkt personliga. Ett tag var det extremt på förrförra firman, vår lilla IT avdelning på tre pers fick över 10 olika korgar med julgodis, tog väl slut sisådär lagom till påsk, då fick man påfyllning :joy:

1 gillning

Många företag idag som har policy kring personliga gåvor. Men känner en som får julklapp från Eurocard på sitt business kort :blush:

Handlar hen mycket på det kortet? Till mig skickar Eurocard inget annat än fakturorna. :sweat_smile:

1 gillning

Det enda extra jag fått från dem är en påminnelseavgift..:joy:

2 gillningar

Det är prat på jobbet om att jag ska ha ett sånt, men jag vet inte hur sugen jag är på det. Många av våra licenskostnader dras direkt på kollegans kort nu. Jag vill inte gärna stå med personligt betalningsansvar.

Förstår det men man kommer man inte ifrån på ett litet bolag som vårt. Fördelen är att jag genererat massor med bonuspoäng genom åren.

Hur funkar det där egentligen, om man har ett kreditkort via företaget och utnyttjar kanske 200K per månad, påverkar det ens egen kreditvärdighet då?

Står du som kredittagare så påverkar det ju ditt kreditutrymme men står det på företaget så är det ju lugnt. Är det normalt att man som anställd är kredittagare till företaget? Verkar ju lite skrämmande om företaget t e x kursar, då krävs ju den anställde på den utnyttjade krediten. Jag har ju företagskort men det har inte jag borgat för personligen. Jag har ju aktiebolag så jag blir ju inte personligt betalningsansvarig så länge jag inte varit vårdslös.

2 gillningar

Då ser vi fram emot ditt deltagande i Lyxfällan. :joy::joy:

2 gillningar