Ni som har Amazon Prime

I vilket land har ni kontot? Går det att få i Sverige? Jag har mitt i Tyskland och frågade om jag avslutade mitt tyska konto om det gick att överföra abonnemanget till mitt svenska och fick nej på den frågan. Hittar inte på .se sidan hur man tecknar Prime.

Menar du Prime med fördelar som fraktfritt eller prime video? Det är bara det sistnämnda som finns i Sverige nu, dvs streamingtjänsten.

Jag har ju prime konto i Tyskland som jag teckade innan det fanns i Sverige. Då tänkte jag om jag avslutar det tyska kontot och flyttade över prime delen till sverige. Jag nöjer mig med Prime Video eftersom jag inte beställer något med det tyska kontot. Enligt Amazon chat var det inte möjligt att flytta det. Kanske enklare att säga upp det tyska och skapa en Prime Video på det svenska. Tilläggas kan att jag har samma mail adress på båda kontona.

Ah yes då är det säkert därför då fler saker ingår i ditt abonnemang i Tyskland och då lirar det inte. Vet inte om det gäller fortfarande men när jag tecknade prime video när det kom så var det billigare att göra via min iPhone. Har betalat 29:- i månaden sedan dess :man_shrugging:

1 gillning

De svarade nu att jag måste avsluta Prime i Tyskland och sedan teckna på nytt i Sverige.

Den dealen släppa man inte i första taget. Även om jag inte kollar så ofta på Amazon Video. Kostar 69:- nu.

1 gillning

Jag kollar eeeextremt sällan då jag hatar deras app men är för billigt för att släppa :joy: Ibland kommer det lite skoj grejer där dock! Mycket WW2-dokumentärer som jag gillar.

Jag avslutade det tyska kontot och signade Prime Video för 65:- i månaden, var samma deal i iPhonen.

1 gillning