Amazon Prime

Det går att ha egna profiler i appen. För en månad sedan kom även denna uppdatering:

Now you can restrict access to your Prime Video profile by setting a PIN.

Tanken är inte att dottern ska göra några beställningar från Amazon utan bara ha tillgång till Prime Video.
Jag har skapat en egen profil till henne.

Du behöver ju inte spara dina loginuppgifter på hennes mobil. Det går ju inte att handla från Prime video appen.

Vet inte om detta gäller Sverige ännu men i USA verkar det i alla fall bli ett dyrare abonnemang för att slippa se reklam.

Ja, det kommer mer och mer… Vilket är ett elände.

1 gillning

Jaha då blir det att säga upp Prime då. Har i ärlighetens namn mest haft det för att få gratis frakt på Amazon. Finns väl några bra serier där, men tillkommer inte så mycket spännande innehåll. The man in the high castle är sevärd, självklart The grand tour och Clarksons farm men annars är det sådär med utbudet.

En av de bästa Scifi-serierna finns där. The Expanse.

1 gillning

Hittar tvärt om mycket utbud att kika på. En hel del filmer som varit bra. Serier som Wheel of Time, Lord of the Rings, Carnival Row, Bosh, Reacher mm

Samt The Boys och Gen V

…och Upload om man är på flinhumör! :grinning:

https://www.amazon.com/gp/video/detail/B08BYYSF6M/ref=atv_dp_share_cu_r

Ja den serien är grym!
Synd bara att det inte gör mer säsonger av den.

Läs böckerna så får du tre säsonger till. Finns nio böcker och serien är baserad på de första sex böckerna.
Tv-serien är riktigt bra. Böckerna är ännu bättre.

Åh!
Det ska man ta och leta upp dessa då :partying_face:

Missa inte novellerna som finns. Du kan antingen läsa dem via samlingen Memory's legion eller insprängda mellan böckerna. Du hittar läsordningen här: Category:The Expanse | The Expanse Wiki | Fandom

De ger bakgrunden till vissa karaktärer eller händelser som nämns i böckerna.

Rekommenderas till fullo!
Jag namngav förra telefonen, mbp, klockan och min iPad Pro efter skepp och figurer från serien :slight_smile:

1 gillning