NHL 2023/2024

Inleder med att tipsa om en nygammal podd som man kan lyssna på i väntan på säsongen.

2 gillningar
1 gillning

Skulle precis posta det!

Trodde faktiskt han skulle bli kvar över Bruins hundraårssäsong men i övrigt är det såklart inte det minsta förvånande. En av de bästa tvåvägsspelarna genom alla tider som är oerhört tufft för Bruins att ersätta. Väldigt lite cap och ingen given förstakedjecenter...

Sweeney har lyckats plocka ihop ett lag fullt av billiga spelare i slutet av sina karriärer för att ta sig igenom nästa säsong innan det finns massor av cap-space. Ska bli intressant att se vad gamlingarna kan göra och vilka unga Providence-spelare kan ta steget. Lite extra förhoppning på Lysell såklart.

1 gillning

Funderar över Karlsson i Penguins.

Penguins var ju bara 1 poäng från slutspel förra säsongen, efter att varit med i slutspel i tror det är 16 säsonger i rad.

Kan tycka att ny GM mm var lite felaktigt, men något måste göras. Alltid något inte går som det ”ska”.

Men kanske kan bli bra. Är inte helt säker, tror Penguins skulle behöva andra typer av spelare att förstärka kedjorna med.

På pappret har ju Penguns ett bra lag och Mike Sullivan är ju en bra coach. Karlsson kommer säkert göra massor av mål som vanligt men jag var lite skeptisk till att han vann Norris förra säsongen för hans plus/minus är sådär. Frågan är om Penguins har tillräckligt bra defensiva backar. Hur har försäsongen sett ut? Finns det några ungtuppar som kan slå sig in?

1 gillning

Så tänker jag med. Bättre försvar, anfall finns redan. Får se hur första matcherna ser ut, det brukar spegla mycket. Men många lag som kommer ingång senare.

Har inte kollat pre något, men ska läsa/kika lite nu🤗

Många nya, får se hur de kan leverera i 3dje och 4de line.

Otroligt kul om de skulle gå långt i stanley cup, men svårt att se det nu.

Ja, Penguins anfall är fullt med bra killar men på försvaret är det tunnare och där hjälper ju inte Karlsson fullt så mycket som han borde.

Mitt Bruins är inne i lite av en halv rebuild och nästan ingen Cap space i år så dom köpte på sig lite gamla rävar men det har varit kul att se på preseason med några unga killar som visat framfötterna och kanske är redo för NHL tidigare än förväntat. Kommer givetvis inte bli som förra säsongen men tror faktiskt det kan bli en ok säsong iallafall.

1 gillning

Ja otroligt bra säsong! Poängrekord! Minns inte hur många matcher ni vann, men det var rekord det också, vill jag minnas.

Sen direkt ut mot panters i första.

Både chockad men ändå inte.

Tror den oskrivna regeln är att man inte får vara för bra och nöjd efter säsongen :sweat_smile:

AIK tangerade allsvenskan poängrekordet för några säsonger sen. Gick skit i slutspelet.

Panters var nog inte med på ”experternas” lidta som slutspelslag… :thinking:

Men det är det som gör hockeyn så kul!

Precis så tror jag det är. The curse of the President's Trophy är på riktigt.

Jag har inte följt SHL speciellt noga på senare år men Färjestad (som är mitt favoritlag) var ju lite så att grundsäsongen ofta var sådär men i slutspelet vann dom ändå.

Som tittare är det ju också roligare när inte allt går bra. Lite upp och ner och ta sig till slutspel, slita hårt för varje vinst är kul.

1 gillning

Japp!

Hoppas på att Boston går långt, nu när de slår lite "under ifrån" :star_struck:

NHL.com har nytt utseende. var orolig att de tagit bort Recaps. Men det har tusan blivit bättre, man ser inte resultatet, som man gjort tidigare.

Minns att jag körde ESPN spelare på datorn för många år sen, och där kunde man se hela matcher i repris. Men alla resultat var synliga överallt på den sidan.. så hela repris funktionen vart värdelöst.

Skickade feedback om att man vill ju inte se resultatet innan man tittar på reprisen.... och fick responsen.

"Ahhhh du tänker så..." A-ha upplevelsen var tydligen stor hos ESPN. :laughing:

Grym disiplin att inte kolla resultatet innan re-capen!

Älskade fem-minuters-recapen på morgonen i sängen när jag bodde i Sverige men kollade alltid resultatet först...

1 gillning

Bra början.

Han fick ju med sig en assist i debuten och Blackhawks vann så han är nog nöjd ändå :crazy_face:

1 gillning

Underbart, nu börjar resan mot ett efterlängtat slutspel :muscle:t3:

Ja, det var ett tag sen Blackhawks var med. Tror du att i år är året?

Ikväll är det kamp mot mina Bruins...

I värsta fall så får vi ta det här som en mellansäsong inför framtida segrar :blush:

1 gillning

Håller tummarna för att det iallafall blir slutspel för Blackhawks. Original Six-lag ska alltid vara med däruppe...

1 gillning

Vinst för Bruins mot Blackhawks! Men Bedards första NHL-mål.

1 gillning

Skönt att få första kassen avklarad.
Hade inga förhoppningar att få med oss poäng borta mot Bruins ändå.